Inspektionslem på badeværelse - fugtproblemer?

Hej kloge folk!

Jeg har en væg, hvor der løber gasrør og varmerør. Nu skal den væg inddrages til badeværelse, gasmåleren demonteres, og rørene skal gemmes væk bag nogle plader vådrumsgips. Men man skal jo kunne komme til gasrøret, så jeg tænker, at der skal være en inspektionslem enten helt oppe under loftet eller i selve loftet. Men jeg er i tvivl, om hvorvidt der kan opstå nogle fugtproblemer ved en sådan lem og den isolering, som ligger bag gipsen på den nye væg og i hulrummet over det sænkede loft?



Tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Reglen er at der ikke må være skjulte samlinger. Så der skal være en lem ud for hvert sted hvor der sidder en et t-stykke, en hane, en samlemuffe eller andet..

Elektronikteknikeren
Skrevet af Gregeren på 02 okt 2012 12:29
Reglen er at der ikke må være skjulte samlinger. Så der skal være en lem ud for hvert sted hvor der sidder en et t-stykke, en hane, en samlemuffe eller andet..

Det sidder der helt oppe under loftet på på gas-strigstrengen. Men vil der så også skulle sidde en lem ud for det rør længere nede (se billede). Vil det så være bedre at få en vvs'er til at føre helt nyt rør, som er samlet hos min over- og underbo og så være helt fri for at skulle have lem(me)?
Ja, hvis det er muligt ville jeg da have lavet det sådan, frem for 2 stk. inspektionslemme.
Ja altså, det er muligt, men kræver at man kommer ind ovenpå og nedenunder. Men de er flinke mennesker, så det kan nok godt gå.

Men for så at vende tilbage til det egentlige spørgsmål: HVIS jeg ender med én eller flere inspektionslemme, vil der så kunne opstå fugtproblemer i det bagvedliggende?
Generelt nej, da du jo her har samme temperatur som i resten af rummet.
Skrevet af Gregeren på 02 okt 2012 12:29
Reglen er at der ikke må være skjulte samlinger. Så der skal være en lem ud for hvert sted hvor der sidder en et t-stykke, en hane, en samlemuffe eller andet..
Jeg har en (autoriseret) VVS'er, der siger, at der ikke behøver være en lem ud for begge samlinger, men at det er nok, hvis der er en rist oppe under loftet, så man kan lugte, hvis der kommer gaslugt. Er han helt off, eller har han ret? Det strider jo lidt imod det andet jeg hører her. TAK!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis