Fugtigt byggeri - taget ikke færdigt

Min tilbygning trækker lidt ud. Taget er ikke lagt endnu og med de seneste par uge med regnvejr ser det ikke for godt ud. Betongulvet sejler med flere cm vand hver gang det regner - radonspærren spærre desværre jo også for vand så det kan ikke komme væk. Eller jo det kan det så desværre nogen steder, det kan trække op i murværket! Samtidigt har murværket ikke været dækket af alle steder, kun det hvor der er isolering.

Alt i alt står jeg med noget plaskvådt byggeri og har formentlig først undertag på om to uger. Frost i oktober er vel set før, så nu bliver jeg jo nervøs. Så hvad gør jeg?

Mvh
Jacob
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Presenning. Det skal være en af de kraftige ikke engangs presenning. De kan lejes hvis du ikke vil købe dem.
Tjek. Men er der ellers noget jeg kan gøre med mur og gulv, der hvor det er pladdervådt? Kan jeg gøre noget nu, og hvad senere når undertaget er på, kan jeg køre med affugter der? Det føles ikke rigtigt at isolere taget (det gør jeg indefra), før bygningen er mere tør.

Mvh
Jacob
Og hvor mange g/m2 er nok. De billige smid væk presenninger er på 65 g. Jeg har så set en på 650 g, og en del derimellem.

Mvh
Jacob
Gulv og mur kan du ikke rigtigt gøre noget ved før taget kommer på, men det skal selvfølgelig være afdækket så den ikke regner direkte ned i væggen, her er vel lagt en folie ud eller murpap ?
Annonce
Jo, der er lagt en folie under remmen, men da formuren af forskellige grunde også er muret op allerede, så er den jo uafdækket. Spærrene kom først op i weekenden, så det har ikke rigtigt været muligt at dække det hele af før nu.

Mvh
Jacob
Ville jeg komme til fortryde at bruge dem her: http://www.harald-nyborg.dk/p3820/multiflex-presenning-6-x-10-m

Mvh
Jacob
Det er spørgsmålet om det kan svare sig at dække af med pressenninger!

På med noget undertag.

Det er allerede er bygget skulle gerne kunne tåle vand - osse murværket.
Hvis der er bygningsdele der IKKE kan tåle vand er skaden jo (formodentlig) allerede sket!

Men det kan være fustrerende at se på alle de regnbyger og alt det vand og alt det fugt i konstruktionerne.

Men der er ingen vej udenom. På med noget (under)tag, få lukket bygningen, evt. med pressenninger over div. åbninger i tag og ydervægge.
Og så kan du få gang i udtørringen!
Der er som sådan ikke noget der ikke kan tåle vand, det er et fuldmuret hus med betongulv. Men det bliver jo nok snart frost, og det kan det i hvert fald ikke tåle.

Men som jeg læser der, så er det ok at starte udtørringen op inden jeg isolerer taget.

Mvh
Jacob
Nu skulle der gerne gå lidt tid før frosten sætter ind, og når det først er lukket af, skal der meget frost til med en smule varme i bygningen, før det tager skade.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis