Rokoko Cylinder

Hej,

jeg har netop fået leveret et parti vinduer og døre, men inden jeg monterer hoveddøren vil det jo nok være smart at den kan låses. I den forbindelse har jeg bemærket at dobbelt cylindere fås både som Rokoko og ikke Rokoko udgave. Jeg har søgt lidt på nettet men desværre uden den store succes, er der nogen der ved hvad det gør af praktisk forskel og hvad man bør vælge?

Tak for hjælpen,
Gez
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du Ruko cylindere, kontra andre fabrikater?

mvh jens
Så vidt jeg kan se, skrues rokoko med to skruer inde fra. Mens den almindelige skrues med en skrue fra hver side. Sandsynligvis er rokoko dermed lidt mere sikker.
I praksis er det nok ligegyldigt. Hvis tyven vil ind, smadrer han en rude, hvis der sidder en lås på døren.
Og dog. For med en skrue fra hver side, skal tyven jo arbejde på begge sider af døren for at fjerne skruerne. Så måske den almindelige alligevel er mere sikker.

I praksis har det nok noget at gøre med tykkelsen på døren. Hvis man har en meget tyk dør kan man nok ikke komme til at skrue skruerne ind fra "siden" som på den normale profil cylinder, og er nødt til at bruge rokoko, da skruerne skrues lige gennem den.
Ofte er man jo lidt bunden i valget af låsecylindre, hvis døren leveres med lås og nøgleskilte.
mvh jens
Google

http://lavpris-laase.dk/ruko-d12-serie-1200-cylindre-210/2602-d12-dobbelt-cylinder-p4243
Du skal vælge den løsning med en 1660 cylinder udvendigt og en rokoko indvendigt.

Det er den eneste rigtige måde at gøre det! Så er cylindrene skruet i indefra og dine cylindrringe montere du selvfølgelig også, så de er skruet på indefra!

Mvh. Låsesmeden

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Wezio på 01 okt 2012 19:34
Du skal vælge den løsning med en 1660 cylinder udvendigt og en rokoko indvendigt.

Det er den eneste rigtige måde at gøre det! Så er cylindrene skruet i indefra og dine cylindrringe montere du selvfølgelig også, så de er skruet på indefra!

Mvh. Låsesmeden

Jamen det gør jeg så Sådan af interesse, hvad er så forskellen til 1662 (jeg er klar over at den ene skrue vender omvendt) og hvor vil man så benytte den i stedet?

Mvh.
Gez
Skrevet af gez på 02 okt 2012 08:07

Jamen det gør jeg så Sådan af interesse, hvad er så forskellen til 1662 (jeg er klar over at den ene skrue vender omvendt) og hvor vil man så benytte den i stedet?

Mvh.
Gez


Kan også benyttes, men kender ikke nogen dee bruger dem i dag, de er trælse skrue sammen på den måde og derved ikke lige så sikre...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis