brændeovn med vandtank tilslutning

Hej har investeret i en tala 15 brændeovn med vandtank. ( har ikke fået den endnu ) tænke lidt på tilslutningen hvordan gør jeg det optimalt.
Har et vailant gasfyr og uponor gulvarme shunt med 11 kredse og trådløs styring .

Skal jeg koble den sammen via en varmeveksler .
Eller evt køre retur vandet i gennem brændeovnen
Eller køre slangerne sammen og lade shunten styre tempeturen via blandsløjfen

Er der nogen med erfaring inden for dette ( Stor hjælp hvis evt en skitse eller diagram over tilslutning

på  forhånd tak
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænkte lidt på hvis jeg kobler det ind på returen med en varmeveksler .hvordan styre jeg så lettes at temperaturen ikke bliver for høj . bare et ekspempel hvis nu at vandet fra brændeovnen bliver 75 grader og retur vandet kommer ind i varmvandsbeholdere med en temp på 68 grader så det jo alt for varmt da gulvvarme kun skal bruge 45 grader den vil jo så nok få det ned i temperatur via blandesløjfen men tilsidst må retur vandet jo bliver alt for varmt . - Så der skal vel noget styring på der gør at vandet heller ikke kan blive for varmt - Eller er jeg helt galt på den
Inde på danskpejsecenter.dk mener jeg at have set en beskrivelse af netop det der under termatech brændeovn. Du kan da se om du kan finde det på siden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis