Fjerne gulvpaneler

Jeg har en drøm om at få fjernet paneler i hele huset.
Jeg har et trægulv af den gamle slags, det vil sige lange gulvbrædder.
Hvad kan jeg fylde op med når de er væk?

Hilsen ofeia
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså mener du fjerne alle fodpaneler eller ?
For det duer ikke sådan lige med massivt gulv, som skal have plads til at arbejde i kanterne.
Ja, jeg vil meget er have dem helt væk. Jeg ved godt at træet arbejder, trækker sig sammen og ud viger sig afhængig af fugt og varme.
Jeg tænkte om man ikke kunne lægge noget silikone eller noget ligende.

Hilsen ofeia
For det første er dine kanter nok ikke særligt pæne, så ville skulle renskæres hele vejen rundt, så skulle der ilægges fugebagstop, og der skulle fuges mod væg, med mindre der vælges en mærkere fuge, vil denne sikkert hurtigt blive misfarvet, og ikke særlig køn at kigge på.

Men efter renskæring er det sikkert en 12-15 mm bred fuge, som sikkert vil syne en del, deruover skal der sikkert reperares bagved panelerne, og der mangler sikkert også den vægbeklædning som der er på væggen i dag, så alle væggene skal sikkert også ordnes i samme ombæring.

Som Sitting Bull siger, lad det forblive en drøm.... det er kun nogen man generelt ser i nyere huse med filtset vægge, og klinke gulve der lagt helt ud til væggene, eller fuldlimet trægulv, så er tilpasset så det passer langs væggene.
Takker alle.

Jeg ved godt det bliver et stort arbejde, og det er jeg også klar til.
Jeg vil i første omgang fjerne panelerne og se på hvor slemt det er, måske bliver løsningen bare nogle små lister i stedet for.
Finder jeg på en go løsning, så skal jeg nok give den videre.

Hilsen ofeia
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis