Remender

Hej

Jeg har været ved at save min remender ind pga. råd i dem. Jeg valgte at skære dem helt ind til hus muren med et pr grader ud af så vandet kan løbe der fra.

Så mit spørgsmål er så hvad skal de beskyttes med nu ud over maling. Har hørt at man kan få noget mod svamp og råd der skal på inden man begynder. Men kan ikke huske hvad dt hedder. Håber i kan hjælpe...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe de skæres ind til frisk træ, ville jeg bare lade dem suge så meget grundingsolie som muligt, og herefter male dem.

Boracol eller andet svampedræbende middel, er kun til angrebet træ, og slet ikke nødvendigt her.

Fudge83, du skriver, at du har skåret dine Remender af helt inde ved muren. Jeg har også et problem med mine Remender. Jeg har et udhæng på ca 60 cm og Remenderne må trods alt bære taget. Det lyder som en dejlig nem løsning. Men ved ikke om det er forsvarligt.

Jeg har ledt efter tegninger, der viser hvordan man laver en, hvad skal jeg kalde det, en lusning af en rem, så den holder. Er der nogle, der kan hjælpe med det? Jeg tænker selv, at den nye Remende skal have lange samling nederst. Og skal der bores, eller sættes metalplader på siderne?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også