Svejser

Jeg er på vej ud at sejle langt, er ude efter en teak svejser og vil spørge om der er nogel her inde som har forstad på de små morderne svejsemaskiner,  Jeg skal bruge den et forskellige formål på turen og derfor stille jeg også forskellige krav.

Den skal ikke være for stor
Den skal virke på 230V
Den skal kunne teak svejse
Den skal kunne elektrode svejse ( meget gerne med alu )

Hvad er muligt at få? og hvor meget skal jeg op at give for at få en ordenlig en? Jeg har ikke selv forstand på svejsere men kan da godt svejse

Nogle der har en ide om hvad jeg skal gå efter?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener alle tig svejsere kan svejse med elektroder, også i aluminium.
Skal du også kunne tig svejse i aluminium?

Hvad med prisen, hvor meget må den koste?

Hvis den ikke skal kunne tig svejse i aluminium, kan du få en "kineser" for ca 2500 kr dertil kommer Argonflasken. (men hvordan kvaliteten/stabiliteten  er ved jeg ikke )

Den vel nok bedste transportable 230 volts tig svejser,  er Kemppi Marstertig, men så stiger prisen drastisk.

Migatronic, samt Esab laver også fine maskiner.

mvh jens

Prøv at kig efter noget migatronic med ac/dc så du kan svejse alu med tig, det er sku lidt sjovere end alu med elektrode. Har set noget på dba der er vandkølet, 230v ac/dc til 11.000kr .. Det jo ikke galt for et ok svejseværk. Hvis du skal have et svejseværk fra nyt og det skal være ac/dc og vandkølet så er vi oppe i 20.000kr fra nyt for et lille montage værk. + flaske

Men huske at du skal have to wolfram typer til ac/dc feks. grøn og brun. Men samme gas (argon)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis