Støbe "flise" direkte på stedet

Jeg vil selv støbe en gangsti på stedet. En træramme eks. 80 x 160, til mørtel (gerne farvet koksgrå. Rammen placeres direkte op ad husets sokkel og så de 160 cm ud mod haven. Jeg ønsker at adskille fliserne med en teakliste ca. 1,5 cm x 160 cm.

Der ligger pt. alm. 40x40 så underlaget er stabilt, men selvfølgelig skal jeg bruge noget afretningssand/grus.

Gode råd søges, og min tanke er:
 - 6-7 cm. højde og armeringsnet på grund af længden, så de ikke knækker ??
 - farve mørtlen, eller kan granitskærver danne oversiden så de presses ned i mørtlen ?
 - hvilken blanding af sand og cement er bedst
 - fald således at regnvandet ledes bort fra huset 1 cm. pr. meter ? dvs ca. 1,5 cm her
 - hvornår placeres teaklisten bedst i processen. I vådt eller efter tørring ?

Ja mange spørgsmål 

ullaamalia
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens støbe en flise på 80 x 160 cm, som er 6-7 cm tyk, det kan sagtens holde, når der er armeringsnet i.

Det med den koksgrå beton, kan jeg ikke rigtig hjælpe med, da jeg ikke har erfaring med det.

Her kan du købe farvepigment, som skulle kunne gøre det.
(det kan sikkert også købes mange andre steder, jeg kender ikke morsø maling, og kan som sådan ikke anbefale at handle der)

http://
www.morsmaling.dk/search.asp?keyword=farvepigment

mvh jens
Hej Jens.

Super, og umiddelbart en nem løsning med farvepigmentet.
Så er der vel ikke andre muligheder at lave en lille prøve / flise - prøver også med skærver øverst.

Tak for rådet.

ullaamalia
Hej
Jeg har før handlet ved morsø, ingen problemer i det, og ganske fin kvalitet.
Jeg har ikke prøvet skærver i øverste lag (endnu) men ved da en i familien har muret alm sten
rundt om et betonrør til grill.
Det har snart stået der i 10 år

Jeg har selv for nyligt lavet pig stens lignende afslutning rundt i haven i forb. med dræn.
og der er det planen i et felt i belægningen, at lave det samme som du skriver her, med sten oven på støbningen :-)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også