Dækker forsikring når man selv laver gulvvarme..??

Hej folkens


Jeg er ved lave gulvvarme, og har den frustration om min forsikring vil dække mulige fremtidige skader hvis det skulle ske at gulvvarmen giver en skade.?

Hvis i kunne give nogle gode tips og info, samt link til forsikrings regler vil jeg blive meget glad.

'Mvh 
Mehmet.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken type varme har du? Fjernvarme? Direkte eller indirekte?

Så længe du ikke roder med noget, som er koblet direkte til fjernvarme, kræver det ikke autorisation at lave det - og så kan jeg ikke se forsikringen skulle kunne have noget imod det.

Med indirekte anlæg er det trods alt også begrænset hvor store vandskader, der kan opstå.
Som de andre skriver burde der ikke være nogen problemer i selv at lægge gulvvarme og tilslutte det til centralvarmeanlægget. Det samme gælder for radiatorer. Så der bør ikke være nogen problemer med forsikringen

\Mikkel

Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.
Jeg talte en gang med en forsikringsagent om et projekt jeg ville lave og han fortalte mig at forsikringer normalt aldrig har noget imod LDS men at man altid burde få en fagmand til lige at gennemgå det bagefter for fejl.
Det er penge der er givet godt ud, hvis man kan få en skriftelig godkendelse af en fagmand fordi så beregnes det på niveau med at det er en fagmand der har lavet det.


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
Hvis i kunne give nogle gode tips og info


http://www.uponor.dk/solutions/vvs-til-hus-og-hjem/uponor-gulvvarmesystem/pipes-ufh.aspx
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis