Køkkenhane løber 3-4 sek. efter luk

Er der nogen der har et bud på hvordan man fikser en vandhane, der løber 3-4 sek. (aftagende) efter man har lukket for vandet?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Noget den lige er begyndt på, eller noget der er kommet over tid ?

og stopper det helt med at løbe, eller står den og dypper hele tiden ?
Jeg er ikke den store VVS'er, men jeg har en nyere vandhane der altid har gjort det og ved installationen fik jeg af vide af VVS'eren der satte den op, at den var designet således at dem tømte røret hver gang efter brug, fordi den var en frostsikker type der også kunne anvendes udendørs..

Er det noget din vandhane ikke altid har gjort er det jo en helt anden sag :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nemlig, nogle af de nye "tømmer" hanen for vand hver gang.

Kan også være fordi den lukker evt. overtryk ud, kan bla. være fordi sikkerhedsventil ved vvb ikke virker som den skal.
Tjek om den er kalket til i filteret i studsen. Når du lukker og hvis vand ikke kan komme nemt ud, vil det løbe lidt efter.

Rene
Det er et hus jeg har overtaget for nylig, så ved ikke om den altid har været sådan.

Jeg kan fortælle, at uanset om der er filter i eller ej, så efterløber den - men den stopper dog helt efter nogle sekunder, dvs. intet drypperi. Har bare aldrig set det før, så tænker det er noget der kan laves. Men hvis det er en type der kan bruges udendørs, som der nævnes, er det måske bare sådan den skal opføre sig?
Stopper den helt efter et par sekunder, så tror jeg det er sådan hanen virker ja.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis