Hjælp Til valg af Vægmaling plz.

Hejsa, allesammen, jeg håber inderligt, at der er nogle meget maler-sagkyndige,der gerne vil rådgive undertegnede
jeg skal snart have malet stuen. Jeg er indstillet på at bruge fra 1000-1500kr på
topkvalitets maling, jeg har cirka en god 30 kvadratmeter væg, som skal males. Så jeg regner med at ti liter maling rækker til en eller måske to omgange. Her er mine bud på hvilke maling jeg har i tankerne og jeg er meget åben overfor andre forslag
1. Dyrup robust 10 til 530kr
2.Hygæa 10 til 799kr
3. Dyrups indesilikat til 1249kr
4. Dyrups sandmaling til 749 kr
5. Velvets 777 glans 10 til 949
6.jotun lady pure color til 1002 kr
Angående min stue, så er den i et med mit køkken, så malingen, skal kunne tåle ugentlig rengøring
og min stue er ej heller særlig godt isoleret pga, punkteret termoruder, så der vil altid i større eller mindre grad være lidt fugtigt. Her er jeg stødt på udtrykket difussions åben/lukket maling, hvis der er nogen som også med deres kendskab til de ovenstående maling, kan anbefale den bedste til netop min stue, er det guld værd.
Mvh.
kajsemanden
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil stille spørgsmålstegn ved din forestilling om at den dyreste maling også er den bedste

Det afhænger af hvilke egenskaber der er vigtigst for dig.

Når nu du er indstillet på at bruge de penge der er nødvendige bør du nok ofre kr. 30,- på TÆNKs test af maling.

http://taenk.dk/test/maling-v%C3%A6g

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det har da bestemt strejfet mig, at købe adgang til denne test.
Angående pris og kvalitet plejer de normalt at følges ad.
De to ting som betyder mest for undertegnede er at
1. malingen skal kunne tåle ugentlig rengøring
2. At det er muligt for fugt at kunne trænge ud igen, her ville en diffussions åben maling,
som silikat maling være på sin plads. Men du har ret 1249 kr er da en slags penge, hvis løsningen kunne
gøres billigere.
mvh
kajsemanden
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har prøvet mange forskellige fabrikater maling, i årenes løb, og er kommen ud med den kedelige erfaring, at dyrest er bedst.
Harald nyborg og Jem & Fix, har den billigste, og absolut dårligste vægmaling.

Jeg har utrolig god erfaring med Flügger Dekso 5, den dækker fantastisk, og rækker dermed langt, den er nem at arbejde med, og selvom den ikke har så stor en glans, er den fantastisk rengørings venlig.Jeg har den bla. over mit køkkenbord (ingen fliser) alt kan nemt tørres af.

Dog er den sindsyg dyr, men nu ved jeg den virker 100% for mig, så betyder det ikke så meget, at den koster 500 kr, mere for 10 liter, så sjovt er det jo hellerikke at male.
Normalt får man min 20 % rabat på Flügger.
http://flugger.dk/Maling/Indendoers...%205).aspx

mvh jens
Hej, Jens, man skulle tro, at du var den lokale Flugger forhandler, der har til huse 50 meter
væk fra undertegnede.
Jeg takker for dit indlæg og vil helt klart tage dit valg med i mine overvejelser, da ikke kun kvalitet spiller ind, men at jeg ønsker at støtte det lokale erhvervsliv, selvom det koster lidt ekstra
Mvh.
Kajsemanden.
Enig med Je__ns fluggers maling er altså god at arbejde med, og en god dækkende maling, er dog i den høje prisklasse med mindre man kender en der får rabat hos Fluggers.

Skal det kunne aftørres så ville jeg dog vælge en glans 10.

Her i huset har jeg dog anvendt Jotun, som jeg køber gennem en bekendt maler til helt anden pris end den vejl.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja, dyr maling går man sjældent fejl af.

Men det kan gøres billigere til samme kvalitet, hvad tænks test også viser.

Jeg " kom til " at købe 2,5 liter Sttabile fra jemogfix for længe siden - det var så det ! - ikke mærkeligt at den får laveste bedømmelse i testen.

Men Stabile 1 fra Bilka får en 3 die plads - og det er OK - jeg har brugt den ofte i glans 10 og er yderst tilfreds - og til meget mindre pris end Dyrups og Flügger.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er selvfølgeligt Tendens 1 fra Bilka jeg mener - Stabile er jo jemogfix'  maling

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Når du alligevel vil ofre så meget, så køb en flugger. Men jeg vil dog sige at følgende: http://www.malet.dk/da_p/forside/b_j_5_vaeg_loftmalin_2
faktisk er lige så god. Ville ikke havde det mindste problem med at male mit eget hjem med den.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko på 30 sep 2012 21:11
Når du alligevel vil ofre så meget, så køb en flugger. Men jeg vil dog sige at følgende: http://www.malet.dk/da_p/forside/b_j_5_vaeg_loftmalin_2
faktisk er lige så god. Ville ikke havde det mindste problem med at male mit eget hjem med den.

Ser jo fornuftigt ud til en god pris - jeg ville nok vælge glans 7 eller 10 - prisforskellen er ikke stor.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Jacko på 30 sep 2012 21:11
Når du alligevel vil ofre så meget, så køb en flugger. Men jeg vil dog sige at følgende: http://www.malet.dk/da_p/forside/b_j_5_vaeg_loftmalin_2
faktisk er lige så god. Ville ikke havde det mindste problem med at male mit eget hjem med den.

Jeg kender ikke den maling du linker til, men jeg valgte Flügger Dekso 5, da jeg ønskede en mat maling, som samtidig er yderst rengøringsvenlig.
Det var hvad de anbefalede i butikken, jeg var noget skeptisk indstillet, men må indrømme, den er yderst nem at rengøre, selv over køkkenbordet.
De erfaringer jeg har med anden kvalitetsmalinger i glans 5, er den ikke har samme egenskaber.
(Durup, og Flügger flutex 5 i stue og værelser)

mvh jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også