LED pærer ( diodelys )

Jeg arbejder ihærdigt på at tage r.... på alle afgiftspålæggere! Derfor er jeg ved at uskifte alle
lyskilder i hele beboelsen. Jeg er vældig tiltalt af LED løsningen. Men jeg mangler viden( og erfaring ) om hvorledes jeg finder de bedste løsninger til opgaven. F eks. : hvilken LED skal jeg sætte i mit loftslys som erstatning for den 60 Watt matte glødelampepære der nu er i brug. Jeg ønsker naturligvis at få det samme, eller bedre, lysudbytte
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vælg pærer med høj Ra-værdi. Hvis forhandleren ikke oplyser denne, så lad være med at købe det sted.
Farvetemperatur vælges efter anvendelse. 2700K svarer nogenlunde til glødepærer.

Men ellers så er det bare at gå på jagt i butikkerne. Nogle hjemmesider har fint oversigt, hvor man starter med at vælge fatning, og så får vist alle produkter med den fatning.

Endelig så vil jeg anbefale at købe pærerne på internettet, så du har 14 dages returret. Selvom man vælger pærer med de rigtige specifikationer, bliver man stadig nogen gange skuffet, når man modtager dem.
Der er jo lige det at de fleste ledpærer er retnings bestemt, og du vil altså ikke få det samme lys med ledpærer som med glødelamper.
Men jeg vil dog sige at jeg er lidt over rasket over et sæt jeg købte hos Onkel Harald. Det er sådan nogle lysleds stave man kan sætte i forlængelse, de giver et fantastisk godt lys, men kræver altså at der er en 12 v. transformer til at forsyne dem med. Den er dog i sættet.
Du kan også få diode pærer der ser ud som de gamle glødelamper, men der skal du købe en god kvalitet, for de billige brummer i den indbyggede transformer.
Hejsa :-)

Prøv eventuelt at finde noget inspiration hos http://www.diodepære.dk - http://www.xn--diodepre-o0a.dk/9-led-e14-paerer
- Håber du finder det rigtige lys.

Mvh.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis