Stålskorsten hvilken skal jeg vælge

Hej stå og vil have indstalleret en brændovn - og skal derfor have en skorsten . da den skal op gennem loftet er den eneste mulighed en stålskorsten . Men der er så mange forskellige mærke og  kan læse mig til at kvaliteten ikke er lige god mange skriver de ikke holde mere en 10 år . Synes jo det lidt peberede hvis jeg skal skifte hver 10 år. Er der nogen med erfaring hvad der er godt. har kikket lidt på de her 2  isotech og metalbestos. Men har ingen ide om det er nået værd
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det der i den forbindelse er meget vigtigt, er om de er CE godkendte, ellers får du den ikke godkendt af skorstens fejeren. I øvrigt vil jeg faktisk anbefale dig at spørge din skorstens fejer, hvilket mærke du skal købe.
Km skorsten . Dansk producerede. har efter min mening den tetteste indekning, da det er en hel glasfiber kappe der bliver sat ned over selve skorstenen, hvor kraven fra selve tag indekningen går indvendig i kappen , se det er noget der virker og holder tet, de andre hvor man spender inddekningen rund om selve skorstenen med en oring og fuger med silicone ,det holder ski ikke i lgd..
Men der er sikkert andre der har en anden mening om det !

Tim  

Endvidere fåes de med helt ned til 250 mm interval i lgd. og samles med et ordentlig spende/samle bånd

Tim  

Det undre mig lidt det du siger der Svalebo, for jeg har nu på 7 år en sådan stålskorsten stående igennem et tegl tag, og der er kraven nemlig monteret i rigeligt silicone.
Var godt nok ikke klar over at man måtte bruge glasfiber i forbindelse med en skorsten. Går der ild i det, brænder det lige så godt som ren benzin !!
Som Skrevet står "er der sikkert andre meninger "

Det er bare min erfaring ,fra jeg har kørt og monteret brendeovne og stålskorsten, der skiftede vi mange de kraver ud og enkelte fik monteret helt ny skorsten af den type som jeg anbefalede.
Og glasfiber kappen bliver jo sat udenvendigt på taget og det er jo en isoleret skorsten toppen på kappen er af rustfri stål

Tim  

Annonce
Skrevet af micsen på 20 apr 2013 23:35
Hej 
Faldt lige over dette indlæg. Inde på danskpejsecenter.dk kan man få stål skorsten med 10 års garanti. Og de er ce godkendte og det hele... 

Det er forbudt at reklamere for firma man er ejer eller medarbejder er i. Alle dine indlæg er jo ren reklame.
Hej.
KM skorstene har haft ry for god kvalitet i mange år.

mvh

varmetossen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis