Støjsvag kompressor.

Hej

Jeg ville høre om der var nogen af jer som har nogle erfaringer med støjsvage kompressorer?
Eller evt har et fif til hvordan kan gøre en kompressor mere støjsvag.

Den ejendom jeg bor i, skal vi nemlig have kompressor, som blot skal bruges til cykel pumpning. Den kommer til at stå i en kælder med en slange ud gennem væggen, så man kan pumpe sin cykel udendørs. Det eneste problem er at beboerne i stue etagen også meget gerne skulle kunne holde ud at være hjemme, derfor er jeg på jagt efter en kompressor som ikke larmer som en rumraket. Der kommer en timer på, så den ikke kan starte imellem 20:00-08:00, så behøves ikke at være så avanceret blot støj svag.

Håber i kan hjælpe.

Det er en detalje.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo meget an på, hvad den må koste. Jeg har en nogenlunde som denne stående ved min arbejdsplads i et kontormiljø:

http://www.kgk.dk/default.asp?Action=Details&Item=333

Den larmer ikke meget mere end et køleskab. Tilgengæld koster den så vidt jeg husker omk. 5000 kr.

Men hvis den kun skal bruges til cykelpumpning, så vælg dog en god fodpumpe og bolt den fast til vægen.
Den er måske lidt dyrt i forhold til at den kun er til cykler. Vi har også været inde på ideen omkring fodpumpe. Dog er der mange de ældre i ejendomme som gerne ville have kompressor da det er lettest for dem. Så er måske mere ude efter en kompressor til omkring 2000 kr og evt sætte den på en form gummi så det heller ikke viberer så meget.

Det er en detalje.
Hvis I køber en kompressor med en rimelig tank på, kan jeg ikke forestille mig at den vil skulle køre ret ofte, hvis den kun skal bruges til cykler. Jeg har en billig en fra Harald Nyborg som står med tryk på og som til hverdag bruges til vore cykler -  og der kan gå meget lang tid imellem(måneder) at den starter - og hvis I så oven i købet sætter ur på kan jeg ikke forestille at den vil genere nogen. I kan få en kompressor med 24l tank hos Harald nyborg for omkr. 1000 kr.
Er der dog ikke en rask mand med lidt lager af stumper der kan hjælpe med en kompressor fra en fryser og en tank af en slags.

 varmetossen

Jeg tror at jeg har noget nær den perfekte løsning.

Kik på den her: http://dorchdanola-netbutik.dk/product.asp?product=45197
Den er godt nok meget lille i tanken og kører lidt længe når den skal fylde tanken op, til gengæld så er der vist rigeligt ludt til en cykkel og den er seriøst MEGET støjsvag!
Jeg havde den stående i et 12 m2 rum med betonvæge og alligevel så kunne jeg uden besvær, føre en samtale uden at hæve stemmen!
Den er stille nok til at den kan stå i en lejlighed og køre uden at naboen vil kunne høre den.


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
Annonce
Men det er da rigtigt at til det formål vil en fra Harald Nyborg ikke køre mange minutter om ugen. Der får I en rimelig stor tank at tage luft fra.

 varmetossen

tag en af dem fra HN og sæt den på en tyk gummi måtte og evt bygge den ind i en kasse med støjdæmping Husk luft huller .

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis