Erfaring med led fra Climacare

Hejsa

Vi vil til at skifte ud i vores forskellige pærer, vil derfor høre om der er nogen som har erfaringer med led pærer fra Climacare specifikt denne her til 129 kr. http://www.climacare.dk/da/gu10-5w-led-spot.asp
Pt. har vi 9 watts sparepære, hvor der bare i køknet er hele 8 stk og i resten af huset 9 stk. mere

Men vi har også en del alm. spots som vi gerne vil skifte også, så link oog erfaringer med dem modtages med kyshånd.!
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ville vælge en med hørere RA-værdi. Især til opholdsrum.

Har selv lige købt den som er omtalt i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/172151

Det er den første LED, som jeg har købt, hvor jeg ikke synes produktbeskrivelsen lover for meget. Den er lidt dyrere, men jeg er ret sikker på, at prolys kan sælge dem billigere i større styktal. Synes bestemt jeg så dem til ca. 140 kr hvis man købte 10, men kan desværre ikke finde tilbudet igen på deres hjemmeside.
Takker tænkte nok det var en god ide at spørge herinde, tror dog det bliver den 4 watts udgave da jeg ikke tror den anden passer i vores lamper da det skal være med den lange stykke mellem ben og selve pæren.
Da det er nogle lidt atypiske lampr. :-)
Selve afstands stykket fra hovedet på pæren til stikket er standard mål, med mindre Climacare selv har fået lavet det om, men det tvivler jeg på

Vær dog opmærksom på at begge pærer "kun" har en farvegengivelse på 80RA - hvilket ikke er optimalt hvis man ønsker et godt lys i sit køkken. Som sagt skal man helst op på 90 RA eller mere.

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Det var nu de 2 fra Greenline jeg mente, men har sendt bud efter en af hver fra greenline så tester vi dem begge inden jeg køber til hele hytten. ;-)

For 17 gu10 og 15 alm halogen som skal udskiftes ender da vist med at blive en større udskrivning. :-\
Annonce
Hej. Er lidt forvirret her. Kan ikke finde en beskrivelse der dækker. Min opfattelse er at farvegengivelse hænger sammen med grader Kelvin og troede RA er radiation angle, altså vinklen lyset kommer ud med. Og så er der selvfølgelid lux og lumen der er lysstyrken. Er det helt galt

 varmetossen

Ra værdien er pærens evne til at gengive farver. Dette tal skal være så højt som muligt. Solens lys er Ra 100.

En pære med en Ra på 80 er ikke værd at købe hvis den er til brug indendøre, der skal du højere op.

Jeg har monteret 30 stk. GU10 LED pære med Ra80 og 2800k uden for i vores udhæng. Det ser ud ad helvedes til, men så længe jeg ikke skal bruge lyset til andet end orientering, uden at falde og brække benene er det OK!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Øh ja - hvor kommer ra ind i forhold til Kelvin. Kan huske at da museer købte sparepærer blev de mørke røde farver grå eller sorte i deres genstande. Kan Kelvin og styrke ikke forklare det.

 varmetossen

Hvis mørke røde farver bliver grå, skyldes det en dårlig farvegengivelse (Ra-værdi)!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ra har ikke noget med pærens spredning af lys!

K (kelvin) er farvetemperaturen. Jo højere jo mere blåt bliver lyset. Jo lavere, jo mere rødt bliver lyset. En alm. Glødepærer ligger på ca. 2600K

Farvetemperaturen har ikke noget at gøre med Ra, der angiver pærens evne til at gengive farve. Denne skal være så tæt på 100 som muligt. Halogenlys har en Ra på 99.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis