Erfaring med led fra Climacare

Hejsa

Vi vil til at skifte ud i vores forskellige pærer, vil derfor høre om der er nogen som har erfaringer med led pærer fra Climacare specifikt denne her til 129 kr. http://www.climacare.dk/da/gu10-5w-led-spot.asp
Pt. har vi 9 watts sparepære, hvor der bare i køknet er hele 8 stk og i resten af huset 9 stk. mere

Men vi har også en del alm. spots som vi gerne vil skifte også, så link oog erfaringer med dem modtages med kyshånd.!
Hejsa Vi vil til at skifte ud i vores... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal da tilstå jeg jeg har været en del forvirret over hvad var hvad, men har lært det i dag. :o)

Nu venter vi så bare på det bliver leveret så vi kan teste den, skal nok lige skrive om hvad dommen bliver.
Skrevet af Wezio på 27 sep 2012 18:50
Ra værdien er pærens evne til at gengive farver. Dette tal skal være så højt som muligt. Solens lys er Ra 100.

En pære med en Ra på 80 er ikke værd at købe hvis den er til brug indendøre, der skal du højere op.

Jeg har monteret 30 stk. GU10 LED pære med Ra80 og 2800k uden for i vores udhæng. Det ser ud ad helvedes til, men så længe jeg ikke skal bruge lyset til andet end orientering, uden at falde og brække benene er det OK!

Hej Wezio

Jeg synes du overdriver lidt med hensyn til at pærer med 80 RA ser "ud af helveds til".. 80RA er ganske udmærket til steder hvor man ikke har så meget brug for en høj farvegengivelse. De kan f.eks være fine til gang arealer, soveværelset eller børneværelser.

Det må være fordi du er elektriker at du kan se så meget forskel på lyset

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
LED belysning har svært ved at gengive farven rød (Dette er taget ud fra en række test jeg engang læste om) Det er blevet bedre om de helt har løst problemet ved jeg ikke.

Derfor det med museer og deres genstande der havde røde farver blev sorte eller grå

Farvegengivelse = RA altså solen = 100 altså 100% alle farver gengives Ra80 = 80% gengivelse af farve

Kelvin er farvetemperatur
en LED med 2500-2700 Kelvin har den samme varme farve som en glødepære hvor en 4000 kelvin farve svare til de kolde lysrør der hedder 840 (80% farvegengivelse og 4000 kelvin) 3000 svare så til den varmere lysstofrør som hedder 830

Altså 25-2700 = Hygge lys
3000 = varme lysstofrør
4000 = kolde lystof rør

Og koldere menes det lyset bliver mere blå mens varmere mere gul/rød

wwww.elbogen.dk - Din El guide
Godt så. Mange tak. Det har hjulpet en hel del.

varmetossen

Så fik jeg prøvet både den 4 watt og 5 watt udgave af Sunflux Halo, den 5 watts udgave er uden tvivl den bedste og giver klart det bedste lys.!
Så nu mangler bare de sidste 15 pærer at blive skiftet...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis