forhøjelse af eksisterende isokern.

Hej LDS. Jeg skal i forbindelse med, at jeg har bygget nyt fyrrum have forhøjet min isokern skorsten. Jeg havde egentlig en ny inddækning (afslutning på toppen af skorstenen) til at lægge derhjemme, men den er desværre gået i stykker. Der sidder naturligvis en afdækning på skorstenen nu og det er så her mit spørgsmål kommer. Hvordan skal jeg lave forhøjelsen? Kan afdækningen pilles af uden den går i stykker eller hvordan forslår i, at jeg udfører forhøjelsen? Havde oprindeligt tænkt, at jeg evt kunne tage vinkel sliberen og skærer isokernen over i en samling og forhøje på den måde, men er bange for at det bliver noget juks, da isokernen jo er lavet, så "falder i hak" når elementerne stables. Gode forslag modtages:-D
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med et par trækiler og se om du kan få afdækningen af i et stykke. For det er den eneste rigtige måde at fortsætte forhøjelsen på.
Jeg ville helt klart også forsøge at få afdækningen af med f.eks. trækiler - hvis det smuldrer for meget kan det blive nødvendigt at skære rent. Er det en enkeltmodul eller dobbeltmodul og er den armeret i hjørnerne. HVIS den er armeret i hjørnerne med tentorstål så sidder blokkene sikkert meget godt fast. Dette kunne måske gøre det muligt at "presse" inddækningen af med et par soldater og nogle kraftige slag med en hammer. Soldaterne skal naturligvis ikke presse mod taget men måske der er indstøbte trin som kan bruges.

Fliselim er bare noget trælst noget af få af så det kan godt være det ikke lykkedes. I så fald kan du blive nødt til at skære den over med en stor vinkelsliber. Den vil naturligvis blive mere skrøbelig i denne samling men jeg går ikke ud fra den skal forhøjes med flere meter. Evt. kunne du armere samlingen hvis det er muligt.

Jeg er IKKE håndværker men har selv lige lavet en 8 meter høj DM skorsten.
Jeg ville helt klart også forsøge at få afdækningen af med f.eks. trækiler - hvis det smuldrer for meget kan det blive nødvendigt at skære rent. Er det en enkeltmodul eller dobbeltmodul og er den armeret i hjørnerne. HVIS den er armeret i hjørnerne med tentorstål så sidder blokkene sikkert meget godt fast. Dette kunne måske gøre det muligt at "presse" inddækningen af med et par soldater og nogle kraftige slag med en hammer. Soldaterne skal naturligvis ikke presse mod taget men måske der er indstøbte trin som kan bruges.

Fliselim er bare noget trælst noget af få af så det kan godt være det ikke lykkedes. I så fald kan du blive nødt til at skære den over med en stor vinkelsliber. Den vil naturligvis blive mere skrøbelig i denne samling men jeg går ikke ud fra den skal forhøjes med flere meter. Evt. kunne du armere samlingen hvis det er muligt.

Jeg er IKKE håndværker men har selv lige lavet en 8 meter høj DM skorsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis