Flyfoto fra 1954

Faldt lige over denne side, her er flyfoto fra 1954, det er "spionfoto" lavet af USA
Det har en fantastisk god opløsning, så er der den sjove detalje, man kan tage et tilsvarende luftfoto fra de seneste år, og så tone over så de to kort ligge oven på hinanden, og se hva der er sket i landskabet, siden da..

http://
www.kortal.dk/privat/index.asp

mvh jens
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har luret på siden, desvære er mit hus så sløret på 54 fotoet at man kun kan skimte 2 ud af 4 længer på ejendommen, men aligevel sjov at se billeder fra dengang

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Første gang jeg prøvede var det noget sløret, så instalerede jeg det tilføjelsesprogram, som det foreslog, det hjalp helt utroligt--
Microsoft silverligth, mener jeg det hedder.

mvh jens
jeg har ms sliverlight, men Bornholm er ikke så klar i billede som for eks kbh kan jeg se

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg har siddet og leget med det, vores hus er ikke på, det blev først bygget i 1965, så der er bare en mark hvor vores hus ligger, men det er sjovt og se hvor meget der er sket med byen siden 1954. jeg bor forresten i ballerup.
Kvaliteten svinger meget, med hvor skarpe billederne er, og i hvert fald er de nye sattelitfotos langt skarpere. Her i 4540 er billederne ikke specielt skarpe.
Men meget spændende at se.
Min ejendom havde ikke ændret sig fra 1954 og til 1995, hvor vi overtog og rettede den op. Nu er den lettere uigenkendelig!

Mit bardomshjem ved Hedehusene vises ret klart og genkendeligt med ret mange detaljer, men er nu 100% totalt fjernet fra jordens overflade. . Kunne man tænke sig, at visse områder, f.eks. i nærheden af Kbh, blev fotograferet bedre af taktiske grunde?

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Har prøvet googlemap/google street. syntes det er bedre også i skarphed

Bare en ide

Skrevet af anderspram på 27 sep 2012 07:02
Har prøvet googlemap/google street. syntes det er bedre også i skarphed

Bare en ide

Nu var det sjove jo at se, hvordan det så ud i 1954, kontra hvordan det ser ud i dag.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis