Forlænger ledning til tørretumbler

Aften i stuen, vi står og er flyttet ind i et lejethus, og i den forbindelse har vi indkøbt en tørretumbler. De korte ledninger på disse, gør dog at der mangler omkring halvanden meter for at den kan nå hen i stik kontakten, hvordan bør dette problem løses ?.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
på de fleste maskiner kan du udskifte ledningen, køb de antal m i 3x1½ kvadrat du skal bruge og monter den på maskinen (og husk stik med jord).

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Du finder en forlængerledning og kommer igang i en fart og ser på de større løsninger en af dagene

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 26 sep 2012 20:33
Du finder en forlængerledning og kommer igang i en fart og ser på de større løsninger en af dagene

Hehe, well har ikke lige nogen hybridstikprop på lager, så bliver ikke sat til idag anyway heh.

Skrevet af Sunbao på 26 sep 2012 20:16
Okay, troede jeg ikke man måtte skifte selv.


jo da, så længe du har en stikprop i den ene ende, må du rode lige så tosset du vil med det
men man ka sige den aller mest idelle løsning ville være at få den tilsluttet i samme stik/dåse som din vaskemaskine, da der formodentlig er 3 faser og nul, og din vaskemaskine bruger kun de 2 af dem. men her anbefales en aut el mand, eller som det mindste en der ved hvad han roder med

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Skrevet af Klaus Lundstedt på 26 sep 2012 20:33
Du finder en forlængerledning og kommer igang i en fart og ser på de større løsninger en af dagene


en meget dum ide, de fleste forlængerledninger er enten 0,5 eller 0,75 kvadrat og ikke egnet til belastningen fra en tørretumbler.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Nej det er ikke nogen dum ide. Min egen måtte lige flytte ud  i maskinhuset og kører på 20m alm. forlænger, formodentlig 2 x o,75 og det er der ingen ben i. Men jeg siger jo også det er for at komme igang her og nu.
(og jo jeg kender godt teorier og regler så nogenlunde. Er uddannet elektromekaniker engang  i forrige århundrede)
Mnvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 27 sep 2012 09:18
Nej det er ikke nogen dum ide. Min egen måtte lige flytte ud  i maskinhuset og kører på 20m alm. forlænger, formodentlig 2 x o,75 og det er der ingen ben i. Men jeg siger jo også det er for at komme igang her og nu.
(og jo jeg kender godt teorier og regler så nogenlunde. Er uddannet elektromekaniker engang  i forrige århundrede)
Mnvh

Som elektromekaniker vil du forhåbentlig holde med mig i at 0,75 ledning ikke er egnet til 10 Ampere som er en normal strøm til en tørretumbler, når ledningen ikke smeltter er det kun fordi den har en god varmeafledning.

Hvis du brugte en kabelrulle ville den smelte hvis den ikke er rullet helt ud. Til spørgeren vil jeg sige: Køb en 1,5 forlængerledning i passende længde.

Klart, og ved godt det ikke er logik for kontorfolk, men når man lige står og skal tørre børnetøj til næste dag kan man godt lige undvære den lampe forlængeren sidder på. Det var kun det jeg ville.
hilsen

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis