Regler for skjulte fejler i lejlighed.

Jeg har købt en lejlighed, og er gået i gang med at renovere badeværelset. Det viser sig at de gamle rør er lavet ulovligt. Da der ikke er tegnet nogen ejerskifteforsikring er jeg i tvivl om hvad der skal ske. Skal jeg kontakte min advokat som jeg har haft igennem mit køb af lejlighed. Eller hvordan skal jeg forholde mig til det.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvori består det ulovlige? Du skriver at du er i gang med renovere - kan du lovliggøre det for små omkostninger? Har du talt med sælger om det? Måske vil sælger afholde udgiften.
Hvis du begynder at sætte en advokat på tæller taksameteret og du risikerer at få omkostninger til advokaten som langt overstiger hvad det ville koste at tage udgiften til installationen selv.
Kommer det til en retssag kan denne let komme til at løbe over et par år. Overvej om det er bøvlet værd..
Undersøg om du har en retshjælpsforsikring - den er ofte tilknyttet en indboforsikring, normalt med en selvrisiko.

vh
gug
Problemet bestået at der er samlinger som er skjult, jeg får lavet helt ny VVS installation. Så ja det er dyrt at få lavet om.
Jeg er klar over det bliver dyrt at få en advokat til at føre sagen. Men jeg ville høre om andre havde haft en oplevelse af samme karakter.
jeg har selv været ude for det ifm. en total renovering af lejlighed på Vesterbro i Kbh. Både ulovlige vand og elinstallationer - valgte at få det ordnet for egen regning da jeg ikke gad bøvlet og iøvrigt havde på fornemmelesen at det ikke var seneste sælger som havde lavet ulovlighederne, men en tidligere ejer. Ved godt at det ikke friholder seneste sælger for ansvaret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis