Vådrumsgips eller calium silicat plade?

Hej! Jeg skal til at bygge badeværelse men er i tvivl om det skal være Vådrumsgips eller calium silicat plader på indersiden af stålskelettet. Der kommer selvfølgelig fliser på men ikke hele vejen op. Hvad tænker de kloge og erfarne?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej! Jeg "bumper" lige denne op, fordi jeg forestiller mig, at der må være en masse, som har en holdning til mit spørgsmål. TAK!!
Fibergips? Er det vådrumsgips eller noget helt tredje?
Det er en skruefast gips uden karton som er vådrumsgodkendt. Den kan saves til med en alm fuksvans men virker mere stabil end ordinær gips.

Elektronikteknikeren
Det ville jeg personligt mene, men mon ikke koluda lige kan kommentere på emnet også?
Hvad kan sådan en kalcium plade overhovedet?

Elektronikteknikeren
Koludabyg, er du der Jeg tror, jeg mangler din viden...
På den side der vender mod vådrum skal der anvendes vådrums godkendt beklædning ja, og kunne være både 2 lag vådrumsgips, eller 1 lag 15mm fibergips som begge er godkendt til formålet, fibergips har ikke karton på overfladen, og derfor mere modstandsdygtig overfor fugt end 2 lag vådrumsgips, men udført korrekt er dette ikke et problem, fibergips er hårdere at skære i, og tungere at arbejde med i forhold til vådrumsgips, men prisen en smule lavere med fibergipsen.

Så ville nok selv vælge fibergipsen, og spare en smule på materialerne, også bruge lidt længere tid på tilpasningen.
Hvis du bruger fibergips, så husk at afstand mellem stållægter skal være 300mm cc, hvis der kun er én 15mm plade. Se
http://www.fermacell.dk/dk/content/vadrumsvaegge_med_fermacell_fibergips_1204.php

Ja, hvis de allerede står pr. 450mm så er det bare at opsætte 2 x 12.5 med forskudte samlinger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis