ingen varmt brugtvand til tider

Har problemet at der til tider ikke er ret meget varmt vand overalt i huset
har en termix 20 gennemstrøms vand varmer
når problemet er størst kan jeg høre at der sker en gennemstrømning af vand i nogle af de bruse batterier som ikke bruges
og har fundet ud af at der stadig er vand  dog koldt i varmt vands haner når der er lukket for kold vand tilførelse til termix 20 vand varmer og altså ikke burde være nogen vand overhovedet i alle varmt vands haner

Er det et problem med alle de balndings batterier som der er strømning i så der ryger kold vand over i varmt vands strengen???

Håber at i kan finde hoved og hale i denne langs forklaring



13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jørgen, det ku meget vel lyde som et blanding batt. den er gal med. Hvis du har haner til dit/dine termostat batterier sidden prøv da at lukke disse og hvis det løser problemet, så ja byt til nyt, eller få skiftet termostaten. Det er ifølge mine erfaringer den hyppigste grund til dette. Mvh

Ingen
Nej ikke igennem selve batteriet, cirkulationen (*hvis en sådan er udført) har intet at gøre med dit bl.batt.

Ingen
nej der er ikke taler om at der er nogen form for recirkulation på noget at det varme brugs vand
Der er simplet hen tale om at jeg kan høre at vandet begynder at løbe igennem flere forskellige af vores blandings batterier ved tapning andre steder i huset
hvor mange batterier er der tale om og hvilke.? mærke model.? hvis der er gennemstrømning i dine batterier er der vidst noget galt. et det et meget gammelt anlæg.?

Ingen
Annonce
der er tale om 2 badeværelser med 2 batterier i det nye i en tilbygning og et batteri i et øldre badeværelse dog er selve batteriet kun ca 3-4 år
Har du en ekstra hane på slangen til håndbruseren? Det gør at det varme vand blandes med det kolde.
Er det kolde vand varmere end normalt?

Bernt
nej der er ikke monteret noget bruserstop kaldes det vist kun helt alm bruser blandings batterier
og det kolde vand er fint fint koldt
er blandingsbatterierne serie forbundet.!
På min svigermors blandingsbateri var der 2 små kontraventiler i selve amaturet .Den ene var slidt/tæret så det varme vand løb over i det kolde.Men det er da muligt at det også kan løbe den anden vej. Jeg kan ikke huske navnet på amaturet,men kunne se ventilerne gennem studsene som amaturet er skruet på med. Måske kan du ved at mærke på studsene på de forskellige amaturer,finde det hvor det "varme"vand er koldest.

Bernt
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis