Håndværkeres forsikring

Hej folkens

Jeg skal bruge en murer til udgravning/etablering af gulv i et kælderværelse og formentlig understøbning af mure og vægge der (det er en murermestervilla på næsten 100 år).

Jeg har haft en bygningskonstruktør til at lave en arbejdsbeskrivelse og han anbefalede også en murermester som vi har fået tilbud fra. Prisen er ok, men han er ikke medlem af nogen garantiordning og var heller ikke meget for at sende sine forsikringspapirer - det var noget jeg læste på Bolius at man ellers skulle spørge efter. Er det kotume at man ved større byggesager får en kopi af håndværkerens forsikringspapirer til gennemsyn eller er det Bolius (og mig) der er helt hysterisk? Vi taler trods alt om en samlet regning på 80.000 og at der skal pilles ved husets fundament.

Jeg er ny husejer og meget grøn i det med at hyre håndværkere. Har bare oplevet hvor meget bøvl mine forældre har haft med håndværkere - de har sikkert bare været uheldige at møde nogle brådne kar, men jeg mangler lidt en objektiv måde at tjekke om en håndværker er sikker at bruge.

Google er ikke til meget hjælp når jeg søger på manden... Der er hans hjemmeside og ikke meget andet.

Hej folkens Jeg skal bruge en murer til... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Næppe når det gælder alm. private huejerer.

Men for arbejder der udbydes på grundlag af AB92 gælder vedr. forsikringer §8.
Stk. 1 Omhandler bygherrens forpligtigelse til at tegne sædvanlig brand- og stor skadeforsikring osv.

Stk 3. Fastslår at entreprenøren skal have sædvanlig ansvarsforsikring osv. Og: "Entreprenøren skal på anmodning dokumenterer, at forsikringen er i kraft"

Og Nigo, hvis du nu havde læst hvad jeg skrev ovenstående om tilbudsblanketten, ville du se om tilbudet havde AB92 som grundlag. Eller om det er skrevet på bagsiden af en bagerpose! Tilbudet, jo, fra din muremester. :o)
Formuleringen er som følger:
"Garantien dækker ikke arbejder, der udgør en del af et nybyggeri med en samlet entreprisesum på over kr. 1.000.000 inkl. moms."

Jeg huskede forkert. Sorry.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis