øget cc-afstand i garage

kan jeg uden problemer øge cc-afstand, i en bærene ydrevæg, fra 600mm til 960mm? vægen er med  47x195, 1x11krydsfiner, 1xgips. taget er fladt med tagpap,
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer jo an på hvilken dimensioner dine bærende regler har, og hvor dine spær er i taget, de skal jo helst passe udfra de lodrette regler, ellers skal der indlægge en bærende rem der kan fordele vægten af taget.

Men ja, det kan du generelt godt, men passer jo så dårligt til dine krydsfinerplader, med mindre der også forskalles.
Det skulle være rigeligt med 47x195 spærtræ ja.

Men hvorfor så ikke stille dine regler pr. 813mm også, så det kommer til at passe udfor spærene, og ikke mindst passe med målene på krydsfinerpladerne som skal sættes op efterfølgende.
Det var forbi at de 960mm ville passe til min isolereing, så skulle jeg ikke skære så meget, Men ville det være nemmere at de sku passe til pladerne isteden for.?
Ja da, det er da nemmere at skære isolering til, end at tilpasse krydfiner plader, som der også bliver meget spild af hvis de stod pr. 960 mm, isoleringen er der jo ingen videre spild på, da stumperne jo kan sættes sammen.
jamen det har du da self rat i, jeg ligger pladerne ned, så de passer på de 813mm.
takker mange gange for info.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis