Isolering af væg i Skunk

Hej 

Jeg har et par vægge på 1 salen ud mod skunkrum som skal isoleres med papiruld, spørgmålet er så hvordan jeg får det bedst/nemmest lavet.

Jeg havde forstillet mig en gang forskalling for at få den rigtig tykkelse/afstand til væggen, men duer det med f.eks. en gang plastik på ydersiden, ud mod tagsten, der er ikke meget plads at arbejde på så lave en ny fastvæg er næsten umuligt.  


Forslag modtages gerne 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
NEJ!

Plastik på ydersiden er den direkte vej til råd, svamp, skadedyr og al anden ondskab i konstruktionen. Fordi plasten er dampdiffusionstæt. På den kolde side af isoleringen skal der anvendes diffusionsåbne materialer. Og måske osse være ventilationsspalte - mod tagstenene over din skråvæg!

Du kan jo starte med nedennævnte hjemmeside. (Hvor man dog ikke endnu har forklaret hvordan skråvægge isoleres med papiruld).

http://www.papirisolering.dk/

Hvis du Gooogler på papirisolering skunk kommer der adskillige hits!
Tak for svar. 

Havde heller ikke regnet med at skulle anvende plastik, det var hvad isolatøren havde anbefalet som konstruktion. 

Som Diffusionsåben matriale kan der vel så anvendes Tyvek Vindspærre. 
Der er tale om en lodret væg på ca. 180 cm i højden og hele skunken skal ikke fyldes, jeg er klar over ventilations spalte mod tagesten, det er hovedsageligt problemet med at holde på papirulden i det lodrette plan der giver lidt udfordring. 

Dette er der ikke så mange eksempler på i google. 


Næ, det er der ikke. Men papirisoleringsindustrien må jo se at komme op på mærkerne med de de tekniske anvisninger når de nu påstår at papiruld kan anvendes til skunkisolering.

Der skal nok mere til end vindspærredug. For at holde papirisoleringen på plads. (Som vel er en granulat?)
Ihvertfald nogle brædder uden på vindspærren. Eller måske noget tynd plade.
Jeg ville mene papiruld ikke er særlige anvendeligt til dette formål, jeg ville anvende bats, er svært ved at se fordelen ved papirulden i dette tilfælde, specielt i betragtning af dette sætter sig over nogle år.
Tak for svar

Sitting Bull:  Jeg havde forstillet mig et tværgående brædt for hver 30-35 cm

Koludabyg: Det kunne godt være batts men der er bare ikke plads til at få dem lagt ordentligt hen på den øverste halvdel af stykket, derfor faldt valget på Papir isolering som kunnet blæses ned.

Ville Isover Granulat evt. bære bedre ?


 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis