Er gået igennem taget, hva nu?

Jeg har været oppe og  tjekke mine eternitplader på to værelser hvor jeg så har været så uheldig at gå igennem dem da jeg gik der. Dvs at det nu bare kan regne direkte ned i det ene værelse.

Nu skal jeg så have noget nyt lavet, men er sgu forviret over hvad jeg skal gøre.

Jeg har egentlig tænkt mig den løsning som jeg tror er den nemmeste enmlig tagprofilplader,  men hvad skal jeg have under; underpap, tagpap etc?

 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal hele taget skiftes, kan du ikke nøjes med de plader der er røget ?
Mon ikke du skal starte med at udlægge en pressenning.

Inden det begynder at p...e ned i morgen! .o)

Skal det være rigtig nemt og billigt kan du lægge ståltagplader nærmest direkt oven på eternitpladerne. Det er godtnok ikke noget der holder ret længe - slet ikke i Esbjerg - pga. havgusen jo!
nej desværre ikke, da jeg gik op for at dække de plader af jeg var gået igennem, røg jeg igennem nogle andre så alle plader skal skiftes, derfor overvejer jeg de der stålteglstensprofiler der.

 

Skrevet af Sitting Bull på 23 sep 2012 21:36
Mon ikke du skal starte med at udlægge en pressenning.

Inden det begynder at p...e ned i morgen! .o)

Skal det være rigtig nemt og billigt kan du lægge ståltagplader nærmest direkt oven på eternitpladerne. Det er godtnok ikke noget der holder ret længe - slet ikke i Esbjerg - pga. havgusen jo!

Jeg ser gerne en billig og nogenlunde holdbar løsning.

Etternitpladerne skal af, de er helt møre.  Men kan jeg bare smide de der teglstensprofiler på og så er det fint eller hvordan? og skal der noget indenunder først eller hvordan?

 

Der findes løsninger hvor de eksisterende tagplader blot bliver liggende. Og danner undertag for stålpladerne!

Hvis dine bølgeplader er møre er det nok asbestfrie plader! Og så er det jo ingen sag af nedtage dem og køre dem på dumpen.

Ståltagplader er noget skrammel efter min smag. Men billigt og nemt er det jo!
Annonce
Hvis det bare kan holde 10år er jeg godt tilfreds

Jeg har fået fjernet aflt rockwool og loft i værelset nu. Men skal jeg ha noget under det ståltag der eller er det bare at ligge rockwool og loft op igen? hva med vindpap eller sådan noget?

 

Det ved jeg ikke.

Ståltage er ikke mit speciale.

Men du må jo finde en ståltagsleverandør og se på hans forslag!
andre der kan byde ind med noget?

 

Ja, dit gamle tag er jo ubrugeligt som undertag, og skal der isoleres på til ståltaget, så skal der etableres et undertag også.

Jeg ville ofre lidt mere på taget, og smide et tagpap tag på i stedet for de ståltage.

Men er selv tilhænger af tegltage, så ville have opgraderet til nyt tegltag nu taget alligevel skulle skiftes.
Det skal bare være en billig løsning da der ikke er til at få lavet noget dyrt pt.

 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis