Honda 750 lader ikke!!

Hej jeg har en Honda 750 fra 1985 som jeg tror der ikke lader. Jeg startede min mc op på tom batteri og kørte en lille tur. Pludseligt gik den helt død. Starter fint med kabler.
Jeg har målt på startor, den giver et udslag på 5 med en modstand på 200 R så den er vel god nok!! Jeg kan ikke se på lyset, at det ændre sig med mere gas, så derfor er min ide jo det handler om at få strøm på batteriet når den nu går død under kørsel!!.
Spørgsmål:
- Kan batteriet være så dødt at den slet ikke kan holde strøm under kørsel?? Den virker som den er fin når jeg lader på den- bobler godt.

- Når jeg nu har målt på startor at den lader 5 ved 200 R er den vel ok. Går den girekte op til enretteren og hvad sker der derefter. Kan i forklare vejen til tændrør fra stator, og måske også hvordan jeg måler på de forskellige dele.
Tak på forhånd.
mvh
Torben

<p>&#160;</p>
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville frakoble batteriet .. Også minus. Lad det op ogcse om det taber strøm eller få et værksted til at tage vægtfylden. Der sidder en ensretter efter generatoren. Det kan også være den, der er ved at stå af. Når det sker under kørsel, mkunne det måske også være tændspoler

 

Næ, men jeg tror du har en lille overgang et sted. På ældre cykler, var det mange gange i kontakthuset på styret, ved dødmandsknappen, eller bag tændingslåsen

 

Det kan snildt være dit batt. der er defekt.. Bobler det i alle celler når du lader. ???
Når du har ladet bat op, og demonteret pluds og minus til batt.. Holder det så strøm ??
Når batt. er opladet, prøv at demontere pluds, trækker den en gnist er der forbrug, hvilket der jo ikke skal være, prøv derefter det samme ved dine sikringer.. den sikr. der trækker gnist er der hvor forbruget/fejlen er..
Prøv at måle med din tester spændningen over batt.. når den ikke lader skal der vare ca. 12v... lader den skal der være ca. 13,8-14 v..
Lidt at lege med // Mvh Jan J
Du må lige forklare det med gnisten, det forstår jeg ikke helt. mener du lige i det øjeblik jeg tager plus af batteriet at der ikke må komme emn gnist??
Angående batteriet må jeg lige have kigget på det, men burde den ikke kunne holde sig selv i gang med næsten fladt batteri. Jeg kan godt se, hvis der er et andet forbrug som ikke skal være der så går det galt. Hvad med den der ensretter kan den have skylden. Skal ikke kunne sige om jeg er kommet til at kortslutte noget undervejs.
Mvh.
Torben

<p>&#160;</p>
Annonce
1. Hvis du har batteriet monteret i cyklen og du tager plus kablet af og holder det hen mod batteripolen, hvor det skal være monteret, må det IKKE grinstre, så er der et forbrug et sted.
2. Ensretteren sidder mellem generatoren og batteriet. Hvis den er defekt, kan generator ikke komme af med strømmen. Du kan med startet motor måle om der er gennemgang.
3. Nej, motoren kan meget vel gå i stå med et fladt batteri, idet batteriet kan være kortsluttet.

 

Ad 1 . Ok så er jeg med, men det oplever man da tit i en bil! eller jeg har da!
Ad 2. vil det sige, at den godt kan starte med et batteri der er ladet op og køre indtil batteriet så er fladt igen med en defekt ensretter?? dvs med en defekt enretter kommer der ingen strøm på batteri, er det rigtig forstået??

<p>&#160;</p>
1. Fordi en biMl bl.a. Har et ur der bruger strøm
2. Generatoren laver vekselstrøm og din motorcykel bruger jævnstrøm, derfor ensretteren, som samtidg "lukker af" når der er strøm nok.
3. Bare for at gøre det rigtigt irriterende for dig: det kan jo være kullene i din henerator er slidte, så den ikke lader nok!
.... Hiv batteriet hen på et værksted, hvor de for to bajere checker om det dur

 

Jeg kan se, at den ene kul er meget korter end den anden, har tænkt på at det er der fejlen kunne ligge. Den ene kul er ca 15 mm og den er nok 5 mm. Spørgsmålet er om det er nok med 5 mm kul, den bliver vel ikke presset så hårdt i mod.
Jeg må have tjekket det med batteriet.
mvh
Alte

<p>&#160;</p>
Der fandt du fejlen. Skift kul og husk at rense mellem lamellerne på ankeret, som kullene glider på.

 

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis