Kreativ overgang mellem parketgulv

Hej LDS'ere

Vi har netop væltet en væg imellem vores køkken-alrum og stuen, hvilket har efterladt en hul i loft og gulv. Loftet har vi styr på, men vi mangler en smart løsning til den 10cm brede "revne" i gulvet.

Vi har vurderet, at det bliver for omfattende hvis vi skal til at pille alt gulvet op, og lægge det om. Derfor er denne løsning umiddelbart ude af billedet.

En overgangsprofil i stål eller alu vil også være en oplagt løsning, men synes måske den er lidt kedelig.

Er der nogen der har forslag eller idéer til en alternativ løsning?

Lige et par billeder:


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Renskær kanterne, og læg et bræt i gulvet.
Enten i samme træsort som gulvet, eller lysere/mørkere for at give en marking af afskillelsen.
gørdetselv har lavet en artikel om lige netop dette, hvor de gør som koluda forslår. Du kan prøve om du kan finde den på deres side. Aner dog ikke hvad du skal søge efter.
Men jeg ville også foreslå at du renskar kanterne, og lagde et bræt i, som du selvfølgelig klodser op i niveau med det eksisterende gulv. også må du affinde dig med en ekspansionsfuge, på hver side af brættet, i en farve du selv vælger.
Super. Tak for svarene.
Jeg går i gang med at støvsuge deres artikler :-)
Det er ikke nødvendigt med fuge, det kan godt laves helt tæt, så en fuges er unødvendig, men ser altså godt ud når der er lagt med en mørk fuge på begge sider, syntes jeg personligt i hvert fald...
Tror nu også jeg vil fuge.
Tænker også af hensyn til hvis der bliver spildt noget på gulvet, så der ikke trænger ex. rødvin ned under...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis