Erfaring med Sunflux Halo GU10

Hej

Jeg er på jagt efter 4 stk. GU10 LED som kan dæmpes, og har set på Sunflux Halo GU10 som en mulighed. Er der nogle som har købt denne og har lidt erfaringen som de vil dele, lever den op til specifikationerne som forhandleren lover?

http://www.greenline.dk/LED-paerer-...e-5W-86403

Alternativt bud er også velkommen - mine krav:
Skal fysisk installeres i Daxtor Easy 2-Light
Skal dæmpes med LK Fuga Touch 350 Uni (Der er 4 spot på dæmperen)
Skal som min. erstatte effekten for en 25W halogen.

Hej Jeg er på jagt efter 4 stk. GU10 LED som kan... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Inspireret af denne tråd har jeg også købt et par stykker. Og der er ingen tvivl om, at den er den bedste LED jeg til dato har købt. Jeg plejer ellers altid at gå efter dem med de bedste specifikationer, men denne er den første hvor jeg rent faktisk føler at den lever op til hvad der bliver lovet.

Det eneste der generer lidt, er at det tager måske ½ sekund, før den tænder. Og så flimrer den, når man skruer på dæmpningen (LK IHC Wireless dæmper). Men når man først har fundet det ønskede lysniveau, så står den stabilt uden flimren.
Det rigtigt den lige er ½ sek om at tænde. Men det tænker man kun over mens man står og leger med den, og montere den. Jeg har ingen flimmer ved dæmpning, og kan dæmpe dem helt ned til de næsten er slukket.
Jeg er også endt op med at købe omtalte sunflux-pære for snart et halvt år siden. Endte ud med at skifte alle vores 35 spots ud med denne.

Syntes egentlig det var lidt af en jungle at finde en god led-pære, er bl.a. usikker på hvorvidt man kan stole på specifikationerne hos de enkelte udbydere. En stor del af beslutningsgrundlaget blev truffet ud fra denne tråd, hvorfor lige jeg vil give mine erfaringer videre, omend tråden er ved at være en smule gammel.

- Vi har trådløs IHC og ovenstående pære virker med systemet. Dog har jeg visse udfordringer med at lyset slukker på badeværelset hvis jeg ikke har et par normale halogenpærer tilsluttet. Dette er sikkert fordi vi oprindeligt fik sat en anden dimmer end normalt på, da den traditionelle IHC dimmer ikke kunne klare 11 spots.
- Synes lyset gengiver en halogen rigtig godt ved fuld blus.
- Desværre bliver lyset ret koldt når man dæmper lyset. Vi er ikke i stand til at genskabe den hyggebelysning vi før havde med en dæmpet halogenpære.
- Selve dæmpningen fungerer upåklageligt.
- LED-pæren tænder langsommere end en normalt, ca. et halvt sekund.
- Har haft pærene i ca. et halvt år. Indtil videre er en pære gået. (Selvfølgelig den helt oppe i kip)
- Fælles for alle pærer er at de giver en vis brummen fra sig. For vores vedkommende er det primært på badeværelset, hvor spots er relativt langt nede. I vores stue hvor spots er længere oppe høres de ikke. I starten gik det mig virkelig på, men har lært at leve med det nu.

Alt i alt et ok køb. I hvert fald for elforbruget. Når der kommer en ny pære der i) ikke brummer og ii) kan dæmpes med et hyggeligt varmt lys skifter jeg dog alle pærer prompte :-)

Der er flere års garanti på dem, så du burde nemt kunne få den byttet.

Jeg vil sige jeg ingen brummen har med dem jeg har, heller ikke ved dæmpning, og dem jeg har holder en fin glød som en halogen selv ved dæmpning. Det er muligt der er forskellige verianter af den samme pære, jeg har denne her, med de samme specs. http://www.greenline.dk/LED-paerer--Belysning-19/LED-Paerer-GU10-191/Sunflux-LED-paere-5W-gylden-86403
Jeg har også købt 20 af disse og har LHC Wireless.
Jeg oplever også summen fra alle mine spots, hvilket jeg tror skyldes dæmperen.
De par stykker jeg har testet uden dæmper, der var intet at høre.
Det er til at overleve da de kun er i bad og køkken, men jeg har droppet tanken om dem i stuen da jeg ved jeg ikke vil kunne holde ud at opholde mig i den summen hele tiden.

Ud over summen, så giver de et rigtigt godt lys. Jeg har en blanding af dem med 38 grader og 60 grader spredning på lyset.
Da jeg satte mine spots op, der sad der 35W halogen i. Da jeg erstattede dem med disse LED spots, så lyste det bare så meget mere samt farve temperaturen blev den samme ved dæmpning, hvor halogen bliver gul/rød ved dæmpning.

Kan varmt anbefales.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis