I tvivl om dampspærre?

Hej,

Jeg er i tvivl om der skal laves en dampspærre der hvor min etageadskillelse går ud i vinduespartiet.





Jeg har gennemgående vinduespartier og min etageadskillelse går helt ud til blændpartiet i vinduet. Normalt hvis vinduespartiet havde stået bart, som det gør andre steder i huset, skal der jo ikke være dampspærre, men skal der være en dampspærre, når etageadskillelsen går ud i vinduet. Der kommer, som vist på tegningen, isolering helt ud i vinduet og der er iflg. arkitektens tegning IKKE vist en dampspærre, men vil gerne være helt sikker, inden jeg lukker etageadskillelsen af.

Hvis der skal være en dampspærre, hvor skal denne så ligge?

På forhånd tak!

 SELVBYGGER!!!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er her at damspærre så skulle lægge mellem dine vinduespartier, men kan den jo ikke på den "varme" side, ville man lave en alligevel, skulle det være en diffusionsåben, også ville jeg lægge den bagved den første bjælker foran partier.

Men din arkitekt har ret, her ville normalt ikke lægge nogen damspærre, sådan som konstruktionen er.
Ja, så længe dit blændparti er tæt så det ikke kan trække ind, så er det måden at gøre det på...
Det skulle det meget gerne være, da jeg har fuget mellem vinduespartierne, inden jeg skruede dem sammen...

 SELVBYGGER!!!

Super, så er det som det skal være.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis