Forskel på inderdøre

Hej allesammen.

Ville bare høre om der er nogen der har erfaringer med inderdøre og karmsæt fra jem og fix? Og hvordan er kvaliteten i forhold til dem fra xlbyg fra sweedoor?

Skal ikke have bundstykke i dørene, så gør mig ikke noget hvis det er det der er forskel på. Og dørhullet er tilpasset dørene uden bundstykke.

På forhånd tak

Mvh
Philip


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved det ikke helt....

Men jeg har netop skiftet en fyldningsdør som jeg har købt i Bauhaus - Swedoor.

Det er en noget bedre kvalitet end dem jeg tidligere har købt hos Kipa.

Bauhaus har rigtig gode priser på Swedoor- prøv at kigge i deres nyeste tilbudsavis.. Var også i Jemogfix for at se på døre - men var en tøsedreng - turde ikke ;-)

Her i vintersæsonen vil jeg have skiftet alle mine næsten 40 år gamle døre i sommerhuset.

Det bliver swedoor fra Bauhaus - og hvide karmsæt og gerichter samme sted fra.

Nu vælger jeg celledøre - ikke massive så jeg kan gøre det for ca. kr. 800,- pr. dør i hvid incl. dør,karmsæt og gerichter.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Lige nu ( indtil d. 20-10-2012 ) har XL-byg hvide glatte Swedoor celledøre til kr. 249,-/stk - det er næsten samme pris som jemogfix' discountdøre ;-)

Karmsæt kan du så købe her : http://www.johannesfog.dk/vareinfo.asp?AfdId=2&VareGroupId=4060&VareId=5736425

der koster de ca. det halve af hvad XL-byg vil have for de samme karme. Du kan også købe dem i Bauhaus - de passer også.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Altså jeg har "billig" døre på førstesal og sweedor compact døre i stueetagen. Hvergang (det er heldigvis ikke så tit) jeg lukker/åbner
mine døre på første tænker jeg, det var fandeme godt jeg monterede de andre i stueetagen.

Der er, efter min mening, simpelthen for lette og de virker ærligtalt som det rene papir.

Så jeg vil helt klart anbefale en ordentlig kvalitetsdør. Det koster lidt mere men der er kæmpe forskel.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Skrevet af stumbi på 12 okt 2012 07:51
Altså jeg har "billig" døre på førstesal og sweedor compact døre i stueetagen. Hvergang (det er heldigvis ikke så tit) jeg lukker/åbner
mine døre på første tænker jeg, det var fandeme godt jeg monterede de andre i stueetagen.

Der er, efter min mening, simpelthen for lette og de virker ærligtalt som det rene papir.

Så jeg vil helt klart anbefale en ordentlig kvalitetsdør. Det koster lidt mere men der er kæmpe forskel.


Jeg står for at skifte mine i sommerhuset - det bliver swedoor celledøre.

Mest fordi væggene er 85 mm tykke træskelet med kun en enkelt gipsplade på hver side.

Er bange for at massive døre bliver for tunge til den lette konstruktion af væggene.

Ville da godt give 3-400 kr. mere pr. dør - hvis jeg var sikker på at de ikke blev for tunge.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det tror jeg altså ikke du skal være bange for. Når jeg skriver at de billige er lette så er det fordi jeg syntes de er meget lette. Jeg syntes tilgængæld ikke at compact dørene er tunge, blot at de er tungere og virker mere stabile og ikke så pap-agtige.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Annonce
XL-byg er til at tale med :-)

Kørte ud for at købe den dør til at afprøve mit projekt. Han spurgte om jeg ikke skulle have karm med - Næ - I er for dyre med dem var mit svar. Han gav så prompte ca. 50 % i rabat på listeprisen så dør + karm løb " op " i kr. 711,- samlet ;-) - ikke så ringe endda.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja, når man nævner prisen andre steder, så kan den normalt godt forhandles...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis