afslutning af tagpap

Hej
Jeg har endnu en gang et lille problem.
Jeg er jo igang med at bygge en lille "præie vogn"
Taget består af tagpap, på krydsfinerplader.
I siderne er der lavet udhæng osv.
i den ene ende er der overdækket terrasse, man skal jo kunne nyde morgenkaffens selv i regn

I den anden ende, er krydsfineren blot trukket 10 cm udover gavlen. tagpappen er også lavet rigeligt bredt, over kanten. så det kunne bukkes ind, men det bliver svært at få pænt.

hvordan ville i afslutte dette? på en pæn måde, og så pladerne ikke rådner op?

det skal lige nævnes at taget er tæt på halv rundt
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På vores udhus havde man monteret et fodblik yderst på kanten, som tagpappet lappede hen over og var herefter skåret af langs kanten. Det ser pænt ud og leder regnvandet sikkert ned i tagrenden. Om det er den håndværksmæssige korrekte metode skal jeg ikke kunne sige, men det virkede!

Link til billede af blikket http://www.lavpris-byg.dk/tagfod-meter-p-4126.html

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvad med tagrende? Skal der ikke være det?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja, den er værre, tagpappen er måske for stiv at få bukket rundt om kanten, og fodblikken skal slides for at kunne bukkes rundt, så vil heller ikke blive pænt.

Det optimale ville være at få bukket tagpappen ned langs kanten, men er det en rimelig stiv pap, så er det noget af et arbejde, men varmes pappen op mens der arbejdes, så den holdes blød, så burde det være til det.
wezio
nej det brude ikke være nødvendigt.

koluda
tagpappen er alm. icopal over og underpap.
vi regner med at skære underpappen, så det kun er overpap, der skal bukkes under.

vu har tænkt lidt på et alternativ.. en PEL slange der males, med sprøjtepistol.. skæres ind slidse i. og sømmes/skrues på.

alternativt kunne en flad aluliste, på over og underside måske bruges
Annonce
Man kan tildanne en alm. zinkvandnæse så den passer til bueformen.

På noget der hedder en zigge-maskine. Tror jeg nok.
Den gør det samme som en valse hvormed man kan gøre f.eks. stålprofiler bueformede.
hvem kan gøre sådan noget?
kan man evt. selv?
En blikkenslager måske.

Hvis du ser på nogle typer kviste - nemlig de ½-runde eller "præie vogn facon" Så må der være "zigget no'et blik" .o)


http://www.overlundvvs.dk/42_blik.htm
hej
ja det har du ret i, gad vide om deet bare er at "starte i en ende og så fastgøre den hele vejen over
Nej, så nemt er det ikke, zink og alu er ikke sådan lige at få til at bukke, det vil krølle i forkanten, da denne så bliver for lang.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også