Påfyldning af vand på gasfyr

Hej alle

Min kæreste og jeg er for nyligt flyttet ind i et hus med gasfyr. Nu hvor det er blevet koldt og vi skal til at have gang i radiatorerne så virker det ikke rigtigt. vi har fundet ud af, at det højst sandsynligt skyldes at der skal fyldes vand på fyret. Vi kan bare ikke finde ud af hvor vi skal gøre det. Med andre ord hvor skal vi koble vandslangen på fyret.

Jeg har sat et billede ind ovenfor af hvordan systemet ser ud. Er der nogle der kan hjælpe?

Fyret er et valliant thermokompakt vc 112 e. I manualen står der ikke rigtigt noget jeg kan bruge desværre.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Messing hanen med låget der hænger i kæde , nederst i billedet Kan bruges

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Du fylder vand på via den ventil du har siddende ved expantions beholderen, det er den blanke runde beholder nederst i billedet. Men det er meget vigtigt at du sørger for at der ikke er luft en vandslangen inden du åbner ind til kredsløbet, kommer der for meget luft derind vil du få f.... til larm i rør og radiatorer. Men inden du gør noget skal du lige give dine thermostater noget gymnastik, for de kan godt hænge når de ikke har været aktiveret hele sommeren. Og så lige et godt råd, se at få isoleret de rør, der er mange penge at spare på den konto.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis