Lægteafstand på badeværelse

Hej
Jeg er i gang med det sidste rum, et badeværelse, på min 1. sal. Da jeg lavede resten af 1. salen satter jeg stållægter op med en afstand på 60 cm og brugte 120cm brede gipsplader. 
På mit badeværelse er der 2 af disse skillevægge.
Lovkravene til et vådrum er cc 45cm (og vådrumsgips er jo 90cm), så hvad vil I anbefale jeg gør?
Jeg tænkte på at opsætte yderligere stållægter i de eksisterende loft/gulv skinner, men da de øvrige rum er færdige, kan jeg ikke fastgøres dem fra den anden side, så jeg er i  tvivl om det bliver ordentlig fastgjort.

Foreslag?

Pft. Jacob
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smid en 12mm krydsfiner på først, også 2 lag vådrumsgips så er problemet løst.
En løsning er at sætte et stålprofil ind midt mellem de eksisterende, så c/c afstanden bliver 30 cm, og man klæber den bare på bagsiden af den eksisterende gipsplade i naborummet, med den af gipspladeproducenten anbefalede fugemasse.

Det er faktisk en ret let opgave.

Træplader som beskrevet af Koludabyg tilrådes ikke af gipspladeproducenterne.
Er der noget i vejen for at indsætte de nødvendige stålregler i top- og bundskinnen og lime dem til den allerede færdiggjorte gipspladevæg?
Man kunne jo sætte reglerne pr. 30cm. Og hver 90 cm vådrumsgipsplade får jo fat i mindst een af de oprindeligt opstillede regler!

Det er selvfølgelig ikke helt så godt som fastskruvning fra begge sider og det kommer osse lidt an på regelbredden. Om det dur! .o)
Skrevet af Koludabyg på 22 sep 2012 16:56
Stålskinnerne behøves kun fastgøres fra den ene side, hvilket også er tilfældet i lydvæggen, og for skallingsvægge / efterisoleringsvægge, og ingen problemer i det.

Ekstra stålskinner pr. 300mm ville selvfølgelig løse problemet også.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis