Revner ved gipsplade samliger

Et af mine seneste projekter er desvære mislykkes. Det er gipspladerne på skråvægene ovenpå. Der er kommet nogle revner ved langside samlingerne. Opbygningen er som følger:
- Forskalning af 45x45 på tværs af spær (som er 45x250). C-C afstand på forskalning er ca. 32cm (halv flexibat)
- Forskalingen er stødt sammen på forskellige spær, sådan nogenlunde.
- 2 lag gips, stående og opsat forskudt ca en halv plade
- Samlinger er fyldt med gips og armeret med papir stimmel
- Efterfølgende fuldspartlet
- Hver side er 15m og udført som en sammenhængende væg/loft

Jeg skal finde ud af hvordan jeg kommer  videre.
1) Det var ikke plannen at klistre filt på, men hvis det er det der skal til så ok. Spørgsmålet er dog om det kan blive synlig udenpå filten? (for så bliver det først helt umuligt at rede problemet)
2) Kradse samligerne ud og spartle igen med almindelig spartel og armerings net. Det har ikke givet problemer på væge/loft i stueetagen.
3) Både 1 og 2?
4) Helt andre løsninger?
Alle forslag er velkomne.


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er armeret med strimmel burde der ellers ikke komme revner, er plader skruet pr. 15 cm som foreskrevet ?

Burde slet ikke være et problem når der er 2 lag gips, og med armeret samlinger, kan jeg slet ikke se hvorfor langsiden skulle give problemer, det plejer at være kortkanter uden underlag der er årsag til revner.
Du skriver at du har udfyldtsamlingerne med gips???
Der menes vel gipsspartel??

Der skal spartles med den rigtige spartelmasse, som skal arbejdes ned i samlingerne, så den limer pladerne sammen, og derfor duer alm sandspartel ikke (skal i hvert fald dokumenteres for det enkelte produkt), og denne spartelmasse er samtidig det der klæber papirstrimlen, så det bliver en sammenhængende enhed.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også