Tilslut strømkabler til lamper og stikkontakter

 

Hej, jeg har lige nogen par spørgsmål. På hjemmsiden http://www.el-grossisten.com/pl/Installationskabel_Pvikj_1421.aspx  findes mange forskellige strømkabler, derfor vide jeg desværre ikke hvad jeg skal bestille.

- Hvis man vil tilslut strømkabler til 18 animaturlys fordelt på 5 afbryder dvs. tænd/sluk knappen.

   Hvilken kabler samt tilhørende afbryder skal der bruges?

   Skal man bruge en eller flere fordelingsbokse?

   Er der mulighed for at man kan bruge en trådløse afbryder, hvis ja fra hvilken afstand?

          Hvis man vil tilslut strømkabler til 4 Stikkontakter samt til 3 alm. Lys til kontor, toilet og til køkken.

   Hvilken kabler samt tilhørende stikkontakter skal man bruge?

   Er der tilladt at bruge en synlige br kanal?

          Hvis man vil tilslut 2 strømkabler, 1 til kølerum og 1 til fryserum med en spænding på 230V.

   Hvilken kabler skal man bruge?

   Hvilken cce matrialer skal man bruge?

   Må der bruges en synlig Gitterbakke?

          Tilslutning af strømkabel til ledhejseport på 16 ampere.

   Hviken kabel skal man bruge?

   Hvilken cce matrialer skal man bruge?

   Må der bruges en synlig Gitterbakke til denne tilslutning?

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var det skoleopgaven der lige blev postet der? hehe :p

Som udgangspunkt kan du bruge det kabel der hedder 3x1,5mm2 til det hele.
Om du skal bruge fordelingsbokse/membrandåser er helt op til dig, og hvordan installationen udføres. Det ikke sikkert det nødvendigt.
ja du kan få IHC trådløse afbrydere der kan række 100m mener jeg det er.
ja det er lovligt at trække kabler i synlig kanal.
Det var lige hvad jeg kunne nå at skrive.. skriver mere når jeg kommer hjem fra arbejde. :p
Jeg tror ikke man kan bruge den kabel der hedder 3x1,5mm2 til tilstut af strøm til fryserum og kølerum. Jeg tror man skal bruge en tykkere kabel.
Nu fremgår det ikke af dit spørgsmål, hvad det er der skal tilsluttes i det fryserum. Så det er umuligt at svare på, hvilken dimension kablet skal have. Hvor stor belastning skal der kobles på? Som udgangspunkt skal kablet dimensioneres efter belastningen og kablets længde. Og naturligvis skal der også tages højde for hvilken sikring, der sidder i gruppetavlen.

Om der skal bruges fordelingsbokse? Det afhænger af, hvad der er mest hensigtsmæssigt i den givne situation. Uden at kende lokalerne og den eksisterende installation, er det umuligt at svare på.

Hvilket CEE matriel der skal bruges? Umiddelbart vil jeg sige det som passer til opgaven. Hvis der da overhoved skal opsættes CEE. Det fremgår ikke af dit spørgsmål, hvorfor det er nødvendigt.

Dine spørgsmål bærer præg af, at du ikke aner hvad du har gang i. Ring nu til en fagmand og få hjælp! Du risikerer at lave noget, som er livsfarligt. Både for dig og dine ansatte.
Skrevet af Michael_jensen1991 på 22 sep 2012 14:45
Jeg tror ikke man kan bruge den kabel der hedder 3x1,5mm2 til tilstut af strøm til fryserum og kølerum. Jeg tror man skal bruge en tykkere kabel.
Hvorfor vil du bruge tykkere kabel til kølerum? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis