Plasmasvejser

Hej.Jeg har købt en plasmasvejser i den tro at det var en plasmaskærer og så er det jeg gerne vil vide om den kan laves om til en skærer, for min tanke er at smeltebadet i en svejser og en skærer nok er det samme som man så blæser luft igennem for at fjerne materiale.Håber der er nogen der har viden om dette .
Mvh Peter
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En plasmasvejser, bruger beskyttelses gas, det gør en plasmaskære ikke, den bruger alm trykluft.
Du skal nok have et plasmaskærehoved, men det er jo ikke sikkert, at svejseren levere den rigtige strøm og spænding.

Hvad er det for en plasma svejser du har ?
Jeg har sådan en Kineser plasmaskære, den er på 40 ampere, men spændingen er omkring 100 volt, det matsher nok ikke lige plasmasvejserens data.

Jeg er i øvrigt ikke imponeret over min plasmaskære (måske skyldes det mine manglende evner )
Når man kikker youtube ser det somregel heller ikke særligt pænt ud de små hobby plasma'er kan lave.
(dog kan den Amerikanske Hyperterm Powermax, godt imponere, men det er jo så ikke lige hobby maskiner)

Her har jeg lavet en rondel i 10mm plade, det ser jo ikke kønt ud, jeg har enda lavet en intermistisk cirkelslag med førehjul-
mvh jens

Hej Jens.
Så er der kommet et billede på men jeg kunne ikke lige finde ud af at vende det men jeg mener at der stod 200 i displayet da jeg havde strøm il den.
Mvh Peter
Jeg har aldrig hørt om en plasma svejser.. Men kan du ikke forhøre dig hos migatronic? De plejer at være meget service mindede.
@Jens Det ser sku da meget godt ud, det bliver ikke meget bedre i hånden.

Mvh.
Mikkel
Ja Migatronic er utrolig flinke og hjælpsome, de laver også plasmaskære, så de kan helt sikkert svare på om den kan plasmaskære, eller om den kan ombygges til det.

Mvh jens
Annonce
Tak for svar, så det vi ljeg prøve
Der er stor forskæld i stømkildens karakter imellem plasmasvejsning og plasmaskærimg
Plasmasvejser kører med lav lysbuespænding Cirka 35-50 volt
Plasmaskærer køre med Høj lysbuespænding 220-380 volt
Derfor kan den ikke bygges om udenvidre



jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Hej.
Ja så blev jeg så klog men det er jo ikke det første dumme køb jeg har gjort.
Det er min anden dag på L.S.D. og det er da rart med noget viden , så det er nok ikke det sidste spørgsmål i hører fra mig.
Mvh Peter 
hvad er der galt med den cirkel du har lavet? den ser fin ud.
det er vigtigt at dysen er "ren" hullet skal være helt rundt og nålen inden skal være helt flad.
så skal man huske at det skal være luft tryk/ flow nok, og man skal bevæge brænderen med en hastighed der passer til materiale tykkelsen.
jeg er super tilfreds med min freetech, den til med svejse dc tig..
Skrevet af jacobbb på 22 sep 2012 17:34
Der er stor forskæld i stømkildens karakter imellem plasmasvejsning og plasmaskærimg
Plasmasvejser kører med lav lysbuespænding Cirka 35-50 volt
Plasmaskærer køre med Høj lysbuespænding 220-380 volt
Derfor kan den ikke bygges om udenvidre




Det er nu vist "kun" 150 volt i lysbuespænding, der bruges til plasmasskæring

Mener min Kina plasma cut 40 køre med 100 volt-
mvh jens
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis