Dampspærre hvor skal den være

Hej endnu et tvivl spørgsmål til en dampspærre . har et vinkelhus hvor den ene del er hovedhuse den anden en tilbygning som har haft udhus status nu skal halv delen af den så laves til beboelse. og jeg er i tvivl hvor dampspærre skal være. . Det skal siges at hele tilbygingen/udhus er isoleret med 200 mm i taget 100 mm i vægge og 300 i gulvet. i garage nr 1 og udhusrum 2 er der ikke varme på men der bliver aldrig under 14-15 grader rum 3 er toilet med bad 4 er soveværelse 5 er entre  og 6 er hovedhus. mit spørgsmål er nu dampspærre så der er nu er oppe i taget . men nu hvor der kommer varme på i værelse 3 4 og 5 - skal der så være en damppærre i væggen og op til kip der skiller mellem den opvarmede og den uopvarmede del. eller er det fint nok med den der er oppe i taget. som gå ned i ydervæggene
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit spørgsmål er godtnok ikke nemt at forstå - Mr Maggo!

Men som jeg læser det handler det om at rum 3,4 og 5 skal opvarmes og isoleres!

Og hvad så?

Hvad slags tag er der. Gitterspær eller loft til kip?
Er der allerede nu dampspærre og isolering i væggene mellem garage/udhus og de 3 rum der skal opvarmes! Eller hva'?
Hehe tænkte nok det ville blive kompliceret - det er gitterspær med tegl der er hele udhuset er isoleret og der er dampspærre i hele udhus .men ikke varme kilde der har altid været ca 14 grader bruges til fryser og vaskemaskine gasfyr osv. men halvdelen den side hvor rum 3,4,5 ligger skal nu inddrages til beboelse så der kommer fast varmekilde radiatorer. så mit spørgsmål ligge i skal der så en dampspærre op som dele den opvarmede og den uopvarmede del fra hinanden . eller behøves det ikke nå temp ikke kommer under de 14 grader i den ikke opvarmede del. håber det var bedre forklaret
Nej, så længe der er damspærre i loftet/taget som går til ydervæggene i alle rum, ville jeg ikke gøre andet, de rum vi snakker om er måske ikke opvarmet, man stadig indenfor husets rammer så at sige, og jo isoleret fra tag og ydervæg som resten af huset, man etablere jo heller ikke damspærre mod pulterrum osv.. inde i huset fordi de ikke opvarmes.
Hvis situationen ikke ændrer sig så er det ikke nødvendig med en dampspærre.

Men der må jo være et solidt varmetab fra de opvarmede rum og ud til garage/udhus! Burde der ikke efterisoleres?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis