fladt tag

hej alle

jeg er helt uerfaret med tagkonstruktioner, og jeg vil købe et hus. Vi har fundet et flot hus til en rimelig pris, men huset har et fladt tag. Jeg kan godt lide fladt tag, men jeg ved ikke hvad er det jeg skal kigge på. Taget er ikke udskiftet siden huset er blevet bygget (1969) så der er helt sikkert noget som skal gøres ved taget. Hvad koster et reparere taget eller hvad det er der skal lave ved sådanne et tag... Jeg vil gerne købe huset da huset er flot og dækker vores behov...
hjælp
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For det første må der jo findes en tilstandsrapport. Der osse omtaler taget.

Hvis taget er fra 1969 så er det nok typen med ralbelægning???

Og hvis der skal gøres noget ved taget så vil det med sikkerhed omfatte en efterisolering. (Hvilket er et krav i bygningsreglementet)

Og rent isoleringsmæssigt er et normalt fladt tag fra 1969 den rene ønk. Måske kun 100 mm mineraluld!

Der kan renoveres på forskellige måder. Og hvad det koster ved jeg slet ikke. Men prøv at få en "telefonpris" fra et papdækkerfirma.

Og så er det lidt en skal at du godt kan lide huse med fladt tag. Fordi du kunne få en masse billige kvadratmetere ved at udfører et nyt tag som "høj over" eller lignende byggemetode!
Undersøg om man må etablere rejsning på taget i lokalplaner o.l. da det næsten er den eneste måde man kan fremtidssikre sit hus på rent isoleringsmæssigt.

Det kan dog lade sig gøre at efterisolere den eksisterende konstruktion men koster også en del at få udført rigtigt.

Husk at om nogle år kan huse kun sælges hvis de har et lavt energiforbrug.
du kan kikke på dk tag 's hjemmeside.. og bede dem komme med et tilbud.
Er det ikke ca. 30 år man siger at pap holder.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

1000 tak for jeres gode råd, jeg arbejder videre på sagen. Som jeg kan høre er det ikke så farligt at købe et hus med fladt tag.
Selv tak.

Den med farligheden må stå for din egen regning! :o)
Yep... Sitting bull. Rigtig god weekend
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis