ABS fejl - Hvor sidder 'bremsepedal stillingskontakt' i Opel Astra F 94?

Min ABS lampe er begyndt at lyse konstant. Jeg har fået læst fejlen ud, og får fejlkode 37:

37 - bremsepedalstillingskontakt - kreds

Men hvor dælen sidder denne kontakt henne ? Jeg har et diagram, men er ikke helt sikker på at det viser det korrekt eller at jeg forstår placeringen.



1 = bremsepedalstillingskontakt - højrestyret
2 = bremsepedalstillingskontakt - venstrestyret

Hvad jeg kan se på andre forums (f.eks. her - dog ikke for en Opel Astra), sidder den i motorrummet, og der er kun én.

Men mit diagram viser at der skulle være 2, og det sidder under instrumentbrættet ??

Kan du hjælpe med at fortælle hvor den evt. sidder henne på bilen ?

Bilen er en Opel Astra F st.car fra 94, 1.4

Mvh
Dan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Almindeligvis finder man den helt oppe ved "roden" af pedalarmen.
Du skal helt ned på ryggen og mase dig ind under rattet og kigge op til området, hvor pedalen er lejret.
Absolut en ubehagelig opgave!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 20 sep 2012 19:08
Almindeligvis finder man den helt oppe ved "roden" af pedalarmen.
Du skal helt ned på ryggen og mase dig ind under rattet og kigge op til området, hvor pedalen er lejret.
Absolut en ubehagelig opgave!
Tak for svaret! Det viste sig dog, at være langt mere simpelt... begge bremselys pære var sprunget - og så lyser ABS lampen åbenbart. Efter de blev skiftet, virkede alt normalt igen og ABS lampen slukkede som den skulle :o)

Tip hermed givet videre, hvis jeres mekaniker ikke skulle vide det...
... og et tip til dig: Dine bremselyspærer er IKKE sprunget samtidgt! Altså har du kørt rundt med defekt lys et stykke tid

 

Skrevet af uldal på 02 okt 2012 08:31
... og et tip til dig: Dine bremselyspærer er IKKE sprunget samtidgt! Altså har du kørt rundt med defekt lys et stykke tid


Det mindes jeg da vist heller ikke at have sagt på noget tidspunkt ? I såfald må du i dit klarsyn gerne vise hvor :o)

(så fik trolden alligevel noget at spise i dag...)
... bemærkningen var et vink med en vognstang til dig, om at passe din bil. Din oliepind er måske også krøbet i vask. At køre med defekt lys er ulykkeligt - men at køre uden bremselys er en ulykke!

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis