Hjemkøring af bil fra udlandet.

Emnet har sikkert været oppe før, men fandt intet brugbart.

Lad os sige jeg finder en fin bil i syd europa via f.eks www.mobile.de
Må jeg så kører den hjem til lille DK? Den er forsikret i sælgers navn og forsikring, og har plader på.
Skal jeg have prøveplader på fra hvert land jeg kører igennem eller bare DK prøveplader når jeg ruller over grænsen? Eller er det overhovedet muligt?
Emnet har sikkert været oppe før, men fandt intet... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@Sømpistol.. godt du sagde det med årg 89 og katten. tak

Var du så et smut i polen for at finde den og fik arrangeret hjemtransport derefter, eller hvordan foregik det?
Lige for at få det på det rene.

Hvis bilen er polsk og har plader og er forsikret.

Må jeg køre i den i Polen og Tyskland?
Er det anderledes hvis bilen er tysk?

Hvad er straffen for at køre i den i danmark? jeg skal vel betale afgift (skal jeg jo alligevel), men hvor stor er bøden? (evt klip). har kun 50km til tyskland.
Du må kører over alt i verden bare ikke Danmark,Grønland og Færørerne og bøden er stor.
Rene
Hej,

Ja jeg var i polen selv, det er jeg ofte.
Husk at polen er et meget stort land, vejene kan stedvis være i meget dårlig stand og du skal ikke ligge og rode rundt dernede i sådan en vogn efter mørkets frembrud. Det ville jeg i hvert fald ikke gøre. Selvom polen er kommet i EU er der stadig mange tvivlsomme stoddere dernede.

Jeg har kontakt til en polak der arbejder i Danmark. Han vil gerne hjælpe dig med at finde en bil.

Kan sende dig en PM hvis det har interesse, så kan du skrive til ham.

Skrevet af ALB69 på 22 sep 2012 19:50
Du må kører over alt i verden bare ikke Danmark,Grønland og Færørerne og bøden er stor.
Rene

Sørg for at der er forsikringsdækning i dit navn, inden du begynder at køre nogen steder. Dvs du skal kunne få et grønt forsikringsbevis på bilen i dit navn, og så er det, at der jævnligt opstår problemer.
Mht bøde ifm manglende forsikring er det en ligegyldig bagatel ift hvis du bliver rodet ind i noget uheld. Det kan koste måske 10-20 eller flere millioner kr.

@ Chr. Præcis!! , men den er da vist nok lidt større end forgængeren 500, som jeg kender ganske udmærket, idet min søn har en sådan.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis