Hjemkøring af bil fra udlandet.

Emnet har sikkert været oppe før, men fandt intet brugbart.

Lad os sige jeg finder en fin bil i syd europa via f.eks www.mobile.de
Må jeg så kører den hjem til lille DK? Den er forsikret i sælgers navn og forsikring, og har plader på.
Skal jeg have prøveplader på fra hvert land jeg kører igennem eller bare DK prøveplader når jeg ruller over grænsen? Eller er det overhovedet muligt?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Danske prøveplader må kun bruges i Danmark, tyske må bruges udenfor Tyskland, men du må ikke køre med dem i Danmark, men en tysker må godt.
Hvis det er fra Tyskland, kan du på grænsen købe plader, der gælder i 5 døgn, og som du må køre på i Tyskland og vist nok Italien.
At bilen har nummerplader på i det land du køber den i og evt. er forsikret, gælder overhovedet slet ikke.
Det er vist nok kun DK, der har så liberale regler.
Det er mere end livstruende, dødsensfarligt at snyde på vægten med disse sager. Ofte vil den lette løsning være, at medbringe en tilpas stor autotrailer og trækker.
Spørg hvorfra jeg ved det!

Med venlig hilsen
ktm

 

Afhænger også af om kørertøjet er nyt eller brugt.
Er den for ny til at være brugt skal du betale moms i DK,er den godt brugt køber du bare et prøveklistermærke i Padborg og klister på når du har pillet pladerne af.
Du skal være 100 sikker på at sælger ikke har fået noget moms tilbage for så hænger du på det lort i DK.
Hvis den er fra Italien og afmeldt er registreringsattesten indleveret og den skal du død og pine sikre dig ellers er der problemer i vente.
René
Hvis den er reg. i Tyskland, må du ikke køre i den i Danmark. Og er ret sikker på at du skal have den indregistreret i Danmark før du må benytte den herhjemme*?
Ja sådan er det men med dansk(e) prøveplade(r) er det selvfølgelig lovligt at færdes på de danske veje i forbindelse med kørsel til/fra værksted,syn,SKAT og hvad man ellers kan finde på af nødvendig kørsel.
René
Annonce
Planen er at købe en Fiat 126 i enten tyskland eller polen. Køre den hjem og få den indregistreret. Men jeg kom til at tænke på om det ikke var lettere at betale en polak, som arbejder her iforvejen, for at finde og køre den herop.
Polakken må da heller ikke køre på de tyske plader, der kun gælder for den registrerede ejer. Samme problem.
Men han kan køre på de plader jeg omtaler i DK, hvis han ikke er tilmeldt DK.

Men en 126 kan du da bare sætte på en lille trailer fra f.eks. HN,

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 21 sep 2012 21:16

Men en 126 kan du da bare sætte på en lille trailer fra f.eks. HN,
Antyder du, at en Fiat 126 skal opfattes som håndbagage?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

En Fiat 126 kan være i bagagerummet på en 127, så hvis du har sådan en kører du bare ned og henter den
Jeg har netop fået en fin 126 hjem fra Polen. Den kom hjem med systemtransport. Kostede under 4K. HUSK den skal være fra før 1989, ellers kan du ikke få den på plader pga manglende kat.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis