Fuldspartel pudset væg?

Hej

Jeg er ved at ordne hytten indendørs, og er nået til at jeg skal have ordnet mine budsede vægge.

Jeg har vedhæftet et billede!


Jeg vil gerne høre nærmere om hvad jeg skal gøre ved det "store" hul som er til venstre, samt hvad jeg gør nede i bundet. Kan jeg bare fylde noget spartel deri, eller skal det pudses op i stedet for?

Ud over denne væg, har vi også nogle pudsede vægge som er malet direkte på af tidligere ejer. disse vægge vil jeg gerne have glatte ligesom de andre vægge jeg laver. Kan jeg fuldspartle oven på de malede vægge, og i så fald, hvad skal forberedes inden da?

/Stefan
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du fylder noget gips spartelmasse i de store hul først. Når du rører det op skal det havde ne god fast konsistens, så det kan blive siddene i hullet. Evt lige forvande hullet først så er vedhæftningen langt bedre.

Er det limfarve der er på den væg? Det kan du se, hvis du lige fugter en finger og kører den hen over væggen. Smitter det af er det limfarve. Er det limfarve bør det i den perfekte verden vaskes ned og grundes med en forankringsgrunder inden du fortsætter. Hvis det IKKE skal være den perfekte verden, så giver du det blot forankringsgrunder først.

Er det ikke limfarve kan du roligt fuldspartle på det.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hej Jacko

Tak for de gode tips. Jeg vil prøve at finde ud af hvilken maling der er påført når jeg kommer hjem.

Hvad gær jeg nede ved fodpanelerne, skal jeg da også smide noget gips spartelmasse i der, eller skal jeg blot spartle det ud?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
ingen gips spartel i fodpaneler og i træ! Der skal du havde noget acrylspartelmasse.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko på 20 sep 2012 15:00
ingen gips spartel i fodpaneler og i træ! Der skal du havde noget acrylspartelmasse.
Men i sømhullerne i væggen. 
Væg= gips spartel
træ= acrylspartel

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Alle større huller gipsspartel. Og når det er tørt kan du fuldspartle væggen 1-2 gange med sandspartel (mellem) grunde den, sætte filt op også male. Så får du flot ensartet væg.

Skrevet af akselj på 20 sep 2012 17:11
Men i sømhullerne i væggen. 



Jeg fik ikke forklaret mig korrekt. Jeg mener i de huller under panelerne som ses i bunden af billedet. Og ikke selve panelerne. Hvad ned der?
Tak for hjælpen alle sammen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også