Klinkegulv på planker

Hejsa

Jeg ved godt emnet har været oppe at vende flere gange, men synes ikke det helt rammer præcis på min situation.

Jeg bor på første sal i en lejlighed med plankegulve (umiddelbart ser det ud til at de er lagt på strøer med ca. 37cm mellemrum).

I forbindelse med at jeg skal have nyt køkken vil jeg gerne have klinker på gulvet.
I det nuværende køkken ligger der pt. krydsfiner-plader hvorpå der er lagt et korkgulv. Jeg ved ikke med sikkerhed om krydsfiner-pladerne ligger løst eller er skruet/limet fast.
(Købte lejligheden sådan)
Det drejer sig om ca. 25kvm. gulv.

Som jeg forstår det, så skulle fremgangsmåden være at jeg fjerner kork-laget, skruer finer-pladerne godt fast og så ligger et flydende gulv af fibergips, hvorpå jeg så ligger klinkegulvet?

Er dog også i tvivl om jeg skal gøre noget yderligere i forhold til, at der er rimelig langt mellem strøerne og bæreevnen/støtten måske ikke er tilstrækkelig?

Jeg er ikke meget for at flå plankegulvet fra hinanden, så kan det eventuelt undgås på en eller anden vis?


På forhånd tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
gå i stark frederiksberg. c. f. Richts vej. spørg efter Per ottesen. han har svar
Din fremgangsmåde lyder rigtig såfremt plankerne er af en ordentlig godstykkelse - jeg vil sige minimum 20mm i en hård træsort eller 25mm hvis det er gran.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis