Skydelåger og laminatgulv

Hejsa..

Står og skal ligge laminatgulv i vores soveværelse, det skal ligger på gulvvspånplade uden gulvvarme.
skal have nogen skydelåger op på den ene væg, og her kommer spørgsmålet, kan jeg bare lade gulvet gå ud i skabet og montere bundskinnen overnpå færdigt gulv eller hvordan gør man dette ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke bliver ret godt!
Hvad skal der være bag skabslågerne?

Hvis skabe så hæv bunden 10 cm, lav et fodspark og stil lågerne på bundpladen!

Eller køb låger der kun hænger i toppen!
Hej Thedjh,


Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du er 100% sikker på, at du vil bruge laminatgulv, men fandt lige en side hvor der rigtig fint (og kort!) bliver beskrevet de væsentligste forskelle mellem de forskellige gulve. Måske du kunne bruge det til noget? Ved ihvertfald, at det ville hjælpe mig en smule hvis jeg stadig var i tvivl! :-)


Håber det hjalp lidt.


Fortsat go' dag!

Gode tilbud til dig - trægulv til en god pris og høj kvalitet! 
Jeg ville fastgøre bundskinnen i gulvspånpladerne.

Lægge laminatgulvet op imod med 5 mm afstand og afslutte med en aluliste helt ind imod bundskinnen, som også er af aluminium.

Du kan selvfølgeligt også skære kanten på gulvet fuldstændigt lige af og fuge med en gummifuge.

Topskinnen skruer du bare fast i loftet, hvis du har købt/køber låger i de mål, der passer - det er ikke ret meget dyrere end standardmål - og så skal du til at tilpasse højden på topskinnen hvis det er stabdard.

Jeg har selv pillet alle lågerne af en skabsvæg i soveværelset og sat skydelåger for i stedet - en meget flottere og bedre løsning.

Jeg har så betongulv, som jeg fastgjorde bundskinnen i og stødte gulvtæppe helt op imod.

Til din info har Bauhaus i øjeblikket - 50 % på deres in-bau skydellåger - en fin kvalitet, der fås i 3 forskellige kvaliteter, så du kan nok finde en, der passer dig ;-)

Jeg valgte deres model 4000 fordi jeg ville have aluminium og ikke sølvfarvet stål.

Mine er 3 låger ( 2 i hvid ask og et bronzespejl i midten ) - det synes jeg selv ser ret godt ud :-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis