Insektspray - import?

Hej

Vi havde for nogle år siden nogle problemer med myrer som vi løste ved at købe noget insektspray i den lokale brugs. Denne spray er nu brugt op og jeg skal have fat i noget nyt.

Den hedder lotus+ insektspray og indeholder 750ml i en sprayflaske. Jeg kan se på deklarationen at den indeholder 2,4g permethrin pr. 100ml. Sprayen kostede ca. DKK 200,-

Jeg lurer derfor lidt på om det vil være lovligt at købe noget ligenende denne:
http://www.domyownpestcontrol.com/h...-1530.html 

fra USA som jo indeholder 38% permethrin og derefter fortynde med vand og hælde på sprayflasken og derefter have til mange mange påfyldninger istedet for at skulle købe den dyre færdigblandede.

Er der nogen der ved om der er noget ulovligt i det jeg påtænker og hvis ikke hvad toldsatsen er på sådan noget?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er myrer du vil til livs, så syntes jeg at du skal undgå giftstoffer (det gælder i det hele taget) og i stedet benytte kogende vand... Der er ingen myrer der overlever et bad af den art, og rammer du æggene, vil de sikkert blive hårdkogt i løbet af et split sekund 

Er de små kryb kommet indendørs, findes der nogle nyrelokkedåser(som godt nok indeholder gift) du kan stille på gulvet uden at dine omgivelser bliver forurenet...

Held og lykke med udrydningen.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej

Det blev oprindeligt købt ind til at komme myrer til livs hvilket det hjalp utrolig godt med, det har siden vist sig meget effektivt som en generel insektdræber ude som inde - det meste der bliver sprøjtet til dør i løbet af 10 - 30 sekunder. Det er derfor jeg gerne vil importere den skrappe 38% blanding og så blande den i samme forhold som det man kan købe i butikkerne herhjemme.

Så vi har fået bugt med myrerne - og jeg bruger også kun gift når det er nødvendigt - ifb. en stor omlægning af haven er der flere snegle + myreboer der er blevet neutraliseret med kogende vand som virkede glimrende - jeg bruger kun giften hvor jeg ikke kan undgå det.
Du må absolut ikke bruge noget der ikke er godkendt til brug i Danmark, og en godkendelse koster væsentlig mere end det du kan betale.
Permethrin er meget giftigt for fisk, og også for katte.

Glem at importere, kan give meget store bøder.
Jeg skriver vist ingen steder at jeg ønsker en importgodkendelse. Jeg efterspørger en liste over hvad jeg må købe anlternativt hvad der IKKE må købes. Som jeg skriver ovenfor bliver midlet allerede solgt i danmark, blot i et andet blandingsforhold. Man giver vel ikke store bøder for import hvis midlet er godkendt til import...
ja det er jeg klar over, men hvordan finder jeg ud af hvad der er godkendt i dk?
Produkter der kan købes i normal handel i Danmark er godkendte, selv hvis det produkt du vil købe var godkendt må du ikke importere og bruge det.
Når det er en anden koncentration, er det en anden blanding i juridisk forstand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis