kommende X-krybekælder

Hej LDS

Vi har et hus fra 62 med krybekælder(ca 400mm med klaplag), men er lidt trætte af fodkulden, så vi påtænker at fjerne den, og lave gulvvarme.
Fremgangsmåden forestiller vi os som følger:
Afrette klaplaget med beton - hvilken slags og min/max tykkelse?
300mm styrolit - noget at være i tvivl om?
Plastfolie - Skal dette være noget bestemt/tykkelse?
22mm Gulvspånplade.
forskallingsbrædder med varmefordelingsplader/gulvvarmeslange.
10mm gulvspånplade.
Laminatgulv.

Er der noget jeg har overset?
Hvad er jeres vurdering af denne konstruktion?

Selvgjort er velgjort
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ellers klaplaget er rimelig lige kan i jo lægge isoleringen direkte på denne, frem for beton til afretningen ville jeg anvendes leca. eller grus, og ikke beeton.

Min. 300mm isolering ja.
Herefter ville jeg lægge net og gulvvarme slanger, og 100mm beton.
Så ville jeg lægge et svømmende gulv på filt med damspærre.
det er ikke lige nok til at ligge isolering direkte hvis jeg vil have svømmende gulv på isoleringen.

Hvorfor hellere leca eller grus? - jeg er bange for at det kan blive svært at styre den forholdshvis lave mængde under afretning, beton ved jeg hvor jeg har!

Jeg synes ikke det er en prisværdig løsnig med mange m3 beton som unægteligt vil give unødige temperatursvingninger.
Så hvorfor er den løsning du beskriver bedre end den skitserede?

Er det bare fordi du plejer at gøre sådan, eller har du en begrundelse?


Selvgjort er velgjort
Nej, det var bare den nemmeste og billigste løsning, men selvfølgelig ikke samme comfort som denne løsning.

Afrette klaplaget med beton - hvilken slags og min/max tykkelse?

Grus og cement 1:3 min. 3 cm tykkelse.


300mm styrolit - noget at være i tvivl om?

Nej, det er fint.


Plastfolie - Skal dette være noget bestemt/tykkelse?

O.20 PE folie


22mm Gulvspånplade.

Jeg ville så vælge gulvspånplader med spor til gulvslanger, frem for slanger + forskalling, er noget hurtigere at arbejde med, ønskes dog 20mm gulvslanger frem for 15mm, så er forskalling som forslået løsningen.


10mm gulvspånplade.
Laminatgulv.


Den 10 mm gulvspån er ikke nødvendig, men derimod gulvpap eller filt og herefter laminatgulv.
For et par dage siden havde vi fat i nogle terrændæktyper som disse!

http://www.sundolitt.dk/sundolitt/teknik/udforelsesteknik/gulv-uden-beton

Og det er jo så meget nemmere bare at hente standardkonstruktionerne hos isoleringsleverandørene - frem for "at digte selv"!
Er ikke sikker når det er gulv men hvis man kigger på brandgodkendelser ifm EPS-produkter og tagkonstruktioner skal der der noget gips imellem for at det er lovligt - dvs gulvspånpladen i dette tilfælde skal erstattes af noget gulvgips/fibergips.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

@BOFH

Ja, jeg kender kun forslagene fra nettet. Og de har været der i adskillige år. Om de anvendes i praksis ved jeg ikke. Og om der er særlige krav til det svømmende gulv, (mht. brand), ved jeg heller ikke.

Egentlig er det eneste jeg ved at "Flamingo-leverandørene" må dokumenterer konstruktionernes "lovlighed" :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis