spindelkonus mk3 til mk2

Jeg har nok den bedste søjleboremaskine der kan fås til hjemmeværkstedet:-)
Der er dog et enkelt problem, næbet på min spindelkonus mk3, lukker ikke helt sammen så de helt tynde bor, bliver ikke holdt fast.
Er det muligt at købe en slags selvspændende spindelkonus mk2 som kan sættes fast i mk3 næbet når det er nødvendigt med helt små bor?


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
Jeg har nok den bedste søjleboremaskine der kan... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Alle tiders:-)

Hvilke selvspændende borepatron er så den aller bedste som kan fås, findes der mon en 0-20/25 mm borepatron?
Hvis jeg skal invisterer så kan jeg lige så godt få fat i en som bare er kvalitet:-)



______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
Jeg mener ikke man kan få en selvspændende borepatron, der kan tage mere end 16 mm, og så kan den enda  kun tage fra 3 mm

Røhm er rigtig god kvalitet.
Jeg har nogle stykker, der går fra 1 - 13 mm, som jeg bruger i boremaskine, fræser og drejebænk, det virker optimalt

http://www.rtf.dk/basket.php?action...erms=tekst




http://
www.rtf.dk/basket.php?action...erms=tekst



Men så kommer det også til at koste godt 600 kr

Men har du brug for at kunne spænde mere end ø 13 mm?


mvh jens
Min selvspændende borepatron går op til 20 mm men desvære kun ned til 5 mm
Jeg har lavet en sådan slibeanordning hvor stangen er 19 mm, så derfor ønsker jeg at beholde den mulighed:-)

Men hvis jeg bare kan skifte, ja så vil jeg tage et kik på både din løsning og den der også er nævnt i starten af tråden
Jeg har dog set nogle som skulle gå fra 0 til 13, spørgsmålet er bare om deres kvalitet og om de kan passe til mk3


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
je__ns det er bare alle tiders at du gør så meget for at hjælpe, det er bl.a. din skyld at jeg holder så meget af det her forum:-)
Der er så mange her inde som hjælper så meget, tak for det!

det er nu ikke så vildsomt tit at jeg bruger under 2 mm, det er kun de få gange hvor jeg lige laver en printerplade eller noget andet småtteri.
Normalt bruger jeg mellem 4 og 16, men har som bekendt en slags slibedims som har en stang på 19 mm og den bruger jeg meget, man er vel:-)


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis