pkade med øjer til fald-blokke?

Hvad hedder en plade med øjer til blokke, som man skruer på ruftaget ved masten, når fald skak føres til cockpit?

Mine blokke sidder oppe på masten i en ring hvor det både er for højt opoe og hvor der slet ikke er plads til blokkene. Men jeg kan ikke finde ud yvad sådan en plade eller liste hedder..
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det hedder et bøjlebeslag, og du kan finde det på side 179 i watski kataloget

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Mange tak for begge. Jeg har 7 fald, der skal ned og ville egentlig gerne have en samlet skinne, som øjerne var i. Men det er måske fint nok med enkelt øjer.

Kan ruftaget godt holde til at der kommer fuldt træk fra faldet i sådan en øjebolt?
Det er en sandwich-konstruktion.
Så skal du i en udstyrsbutik til både..
evt. kikke lidt her http://www.ohmarine.com/
Man kan jo få nogle blokke du nitter fast på siden af masten.. men de er typisk til to fald i hver side..
Men hent nogle kataloger på nettet..

mmc.dk watski.dk
og biltema.dk her også noget til både.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Et andet trick er jo at gå en tur i en havn og se hvordan andre har gjort...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Jeg har godt været på havnen og set de forskellige beslag, men problemet er, at jeg ikke ved, hvad de hedder, når jeg skal søge efter dem.

Men tror jeg går til en rigger og spørger.
Hvis du kan komme til at tage et par billeder af det du har set, så er hjælpen lige ved hånden på LDS...

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Lav en skabelon over hvon din plade ska se ud og marker hvor dine bøjler/øjer ska sidde ,gå til den lokale smed og få dem til at fuske dig et stykke plade med øjerne svejst fast ,som så kan monteres oven på ruffet ved masten, monter dine blokke i øjerne ,det er noget der virker og ser rimeligt fornuftigt ud, hvis det ikke kan lade sig gøre kan du sende mig en privat besked ,så skal jeg sku nok lave den for dig

Tim  
 
Hej, det var da et godt tilbud!

Tror du ikke man skal have en tilsvarende plade på undersiden af ruftaget, så man kan bolte hele vejen igennem og fæstne på undersiden?

På www.albinvega.dk under "billeder" forbedringer er der 2 eksempler, en med plade til maste fod og en med bøjle der er monteret på mast - hvis det er en løsning i den stil du søger, er der ikke andet at gøre end at "besøge" en smed der arbejder i rustfrit :-)

Kun en tåbe frygter ikke haven
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis