Hvordan sætter man en komponent ind på et rør uden at skille det der sidder på den ene og anden side ad?

Hej 

Hvordan sætter man en komponent ind på et rør uden at skille det der sidder på den ene og anden side ad?

Problemet er jo, at det er en fast åbning i røret man har at gøre med (det man har savet ud), og jo derfor ikke kan samle det på samme måde som hvis man begyder fra A og arbejder derudaf.

Jeg forestiller mig at man bruger en radiatorforskruning til spænde rørnettet sammen igen? 

Se princip tegning (vedhæftet)

Hvad er den bedste tilgang? (det er på et 18 mm kobberrør og jeg kan ikke lodde

Mvh. Anders

PS: lidt sværet at forklare, men håber I har fornemmelsen af det
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med en 18mm klemfitting?

Elektronikteknikeren
Hej

Hvis du mener komprissionsfittings, så er det selvfølgelig en del af det. De skal bruges om overgange fra kobberrøret og til komponenten fx 18mm til ½ tomme nippel overgang.
Problemet er blot, at disse fittings jo skal overlappe røret en del og det derfor kan være svært (måske umuligt) at få det på plads.
Måske er det fordi jeg ikke har prøvet det før, men når jeg kigger på som VVS'eren har lavet i sin tid, så ser det ud til at han bruger radiatorforskruninger hver gang han skal have "den ene og anden side" af netværket til at mødes.

(Igen svært at forklare)
Hvis du kan låne pressværktøjet, er det en mulighed. http://frode-vvs.dk/da/sanpress-rdg-muffer/1856-18-mm-skyde-muffe-sanpress-rdgods.html
Du skrivewr ikke hvilken rørtype det drejer sig om, kobber- jern- PEX

Det du kalder en radiatorforskruning er nok det andre kalder en union.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis